fredag 28 september 2012

Fredag!



Nu är äntligen helgen här och den kommer vara fylld av arbete, mitt schema som jag skrev om tidigare i veckan blev lite ändrat, var inne och jobbade mellan 8-13 igår också har vi bokat in att jag ska jobba på Söndag också från 8 till när vi känner att jag kan "detta" för på Måndag börjar mitt första ordinarie pass som inte är ett "kort" ett utan jag jobbar 8-8.

Igår åkte jag och T iväg och handlade när jag hade jobbat klart, vi for och letade efter en ny hårddisk till mig så att jag skulle kunna föra över kort/musik etc och sen installera om min dator som jag inte installerat om på en herrans massa år *shame on me*. På listan fanns det också ett headset och eventuellt lite minne till datorn, det var inte så lätt att hitta det jag skulle ha utan vi fick åka in på både den ena och den andra och den tredje, det slutade med att vi sen handlade på den första affären vi gick in i. Jag kom hem med en 2tb extern hd för 999kr och ett nytt headset, det är inte alls lika skönt som det jag hade innan men sådana fanns inte på hela stället *suck*.

Väl hemma satte jag igång överföringen av alla filer, hur kul var det? Vi startade just efter 15.00 och runt 22 (tror jag det var) så började T installera om min dator. Idag är den snabb och alert, man kan stänga av den och sen inte känna att man måste ha 2år på sig när den ska starta upp. Den funkar riktigt bra och jag är nöjd och harmonisk, alla som känner mig vet att jag får riktigt mycket IRL rage när datorer tjorvar. Tack <3:at för att du hjälpte mig med min dator.

 
Har suttit och kollat på dintur för att se hur busstiderna går till det nya jobbet, jag kommer alltid vara ca 35-40min tidig eller 2-3 minuter sen, suck och hur bussarna går när jag slutar på morgonen vill jag inte ens tänka på. Det må väl vara nu när det inte är iskallt ute men jag ser inte fram emot att traggla mig upp dit när det är snö och kallt *fryser redan*.

Ojdå, mitt i bloggande kommer det ett glädjande samtal, de ringer från en gruppbostad och vill ha mig på introduktion där, hur skönt är inte det? Vi bestämde att hon ska ringa mig på Tisdag em och boka in lite introduktionstider, det känns riktigt bra eftersom jag bara har inbokat tre dygnspass som det ser ut just nu i min kalender i Okt, iof har månaden börjat än så mycket kommer hända och ske men ändå. Nu när jag satt och tittade i kalendern så såg jag att jag varken har hört bu eller bä ang en tjänst jag har sökt, ska maila dem och se om den är tillsatt eller ej, ogillar verkligen när man söker tjänster och de inte ens kan meddela om tjänsten har blivit tillsatt eller att de har tagit emot ens ansökan.

Nåjå, nu ska jag leta upp lite kläder och göra en matlåda för kl 11.05 ska jag gå ut och haffa en buss så att jag kommer mig till jobbet till 12.00.

Ha en bra dag alla!

1 kommentar:

  1. det där med bussen och tiderna lät verkligen inget kul!

    Sv: hoppas du får en trevlig helg trots jobb!
    :)

    SvaraRadera