onsdag 12 september 2012

Men Anna, inte ett till inlägg!!

<3 Mirage 1997-2012 <3

Hittade ett kort på mig och Mirre från i julas, dagar som denna saknar jag det lilla (o)djuret, det är ganska tomt här hemma trots att både Tilda och Nyx springer omkring här och leker. Igår när jag plockade upp Nyx och gosade med henne och "gapade" så saknade jag Lova extra mycket. Alltid när jag gäspade och höll i Lova så försökte hon sätta in sitt huvud i min mun för att titta vad som fanns där inne.

<3  Lova 2007-2012 <3

Nyx är iof tusen resor gosigare än vad Lova någonsin var men jag saknar nätterna när jag skulle sova och hon alltid hoppade upp bredvid mig i sängen och låg där med sitt annorlunda spinnande (har aldrig hört en katt spinna lika konstigt som henne) också slickade hon mig på handen eller puttade med nosen på mig. Hon var en speciell katt den där Lova.

Nyx och Tilda

Det är tur att Nyx har fått en ny vän i Tilda för annars skulle hon vara väldigt ensam, hon som kom hit i Jan förra året och då fick bo med en annan katt och en hund och sen försvann de en efter en. De är allt bra gulliga tillsammans. Just nu ligger de i vardagsrummet och turas om att tvätta varandra samtidigt som de kastar trånande blickar mot köket där jag stuvar makaroner.


<3 från Kalix 2012

Idag verkar bli en dag full av bloggande, men det blir nog så när man inte har något annat för sig. Har letat efter min bok med ljus och lykta men jag verkar inte kunna hitta den, vete rackarns var jag kan ha lämnat den eftersom den varken är hos T eller på jobbet eller här..... Nåjå, den kommer väl fram förr eller senare, förhoppningsvis kommer jag ihåg vad den handlar om när den väl dyker upp.

Nu ska jag gå tillbaka till köket och se hur det går för mina makaroner, jag hoppas på att det kommer smaka bra för jag var verkligen sugen på just stuvade makaroner och orkade inte gå och handla korv till så det blir bara makaroner!

Trevlig dag på Er och på återseende.

1 kommentar:

  1. Djur är underbar sällskap :) Och dom är verkligen som små egna personer :)

    Sv: en jäkligt dryg förkylning jag fått. Sitter i skallen och man snorar och har sig.. tycker det borde ge med sig snart!

    Hoppas du haft en fin dag!

    SvaraRadera