måndag 10 september 2012

Sjuk och nytt jobb på G

Tror ni inte att jag har gått och blivit förkyld, det började i Fredags då jag och min vän S var på relaxen här i stan, jag kände hur det började kännas obehagligt i halsen och senare mot kvällen så var taggtråden där. Trots detta hade vi fyra underbara timmar på relaxen, plaskade i alla deras pooler, testade äventyrsduschen och värmde mig i en bastu, det enda negativa var att varje gång jag skulle byta ställe så rasade mitt blodtryck.

Efter relaxen åkte vi hem till hjärtat och gjorde en middag bestående av kyckling i ugnen med klyftpotatis och en sås med turkiskyoghurt, vitlök och en salladskrydda (italiensk), det smakade riktigt gott och efter den kröp vi upp i varsin soffa (jag och hjärtat delade på den lilla) och tittade på en film. Kvällen avslutades relativt tidigt för alla var trötta och behövde lite sömn.

Lördagen spenderades tillsammans med nära och kära, bakade en äppel/päronpaj och T's granne med pojkvän kom på besök och fikade. Middagen bestod av tonfisksallad och kvällen avslutades med två filmer. Summan av helgen är att det var mycket vila, gott sällskap och god mat, mer kan man inte önska sig.

Söndagen kom alldeles för fort och min förkylning har utvecklat sig, jag har inte ont i halsen något mer men luktsinnne/smak är snart icke existerande och jag känner mig otroligt hängig, detta kommer vid en riktigt dålig tidpunkt eftersom jag var på arbetsintervju i Fredags och ska gå på introduktion torsdag,lör,sön också jobbar jag på mitt andra jobb inatt och på fredag, avbokade onsdagen /iof bara några timmars ledsagning) för jag vill inte utsätta mig mer mer smittorisker än nödvändigt inför introduktionen.

Jag väntar även på att min fd chef ska höra av sig om ett eventuellt vikariat som kommer öppnas upp i Okt, hon väntar bara på svar från en annan som jobbar för henne som ville byta arbetsplats, jag håller tummar och tår att denna människa ska tacka nej så att jag får börja jobba där. Jag vill dock inte hoppas för mycket och är relativt inställd på att det inte kommer bli något där, men skam den som ger sig.

Nu ska jag fortsätta att jobba och klunka lite té. Jag hoppas att ni där ute mår bättre än mig och att ni slipper undan dessa hemska förkylningar som härjar omkring just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar