måndag 17 september 2012

Anna bloggar som en toka idag!


Mötet idag gick bra, vi satt och pratade lite och jag efterfrågade lite utbildningar, om de inte hade några kurser inom psykiatri eller något liknande som ökar upp chanserna för jobb inom den delen av vården som jag inte har arbetat aktivt i. Han sa att de brukade ordna kurser via Lernia men att det inte är speciellt ofta det går just sådana kurser men han skulle fundera på det iallafall. Vi hade ett bra samtal och både han och jag kände oss nöjda.

Just nu sitter jag och väntar på att den där chefen ska maila om när jag kan träffa henne, har inte fått något än så jag antar att det kommer efter lunchen eller senare i veckan. Jag är en sådan person som vill att allt ska ske direkt, gärna igår men nu ska jag lägga band på mig och inte vara den som kontaktar henne direkt utan jag ska ge henne lite tid, annars är jag en sådan som ringer direkt... MEN om man är chef och har sagt att man ska göra något så tycker jag banne mig att man ska göra det också.



 Dagar när det regnar kan jag titta på detta kort och bli varm.

Ojdå, glömde helt bort att jag satt och bloggade tidigare idag och nu efter middagen så såg jag att jag hade fönstret öppet, bättre sent än aldrig? :) Har hunnit smaska i mig pasta med en baconsås som min syster brukade göra när jag var yngre, däremot kom jag på att hon hade ketchup i, inte tomatpúre men det smakade gott ändå.

Har hunnit med en tur på affären med hjärtat, handlade hem lite saker så att jag kan göra en tonfisksallad någon dag om jag blir sugen, hade egentligen tänkt äta det idag tills jag såg att de hade bacon på rea 4pkt för 20kr. Tonfisken kommer ju inte direkt gå och bli gammal i burken :)

Nu ska jag plocka undan efter middagen och låta kvällen komma, det blir nog en relativt tidig en för imorgon ska jag på möte med en hemtjänstchef (om jag nu hittar dit). Just tusan, ska och hämta lite kläder idag som jag har shoppat på nätet, jag tyckte att det var dags att unna mig något, vilket jag sällan gör.. om man räknar bort klockan jag köpte igår och vinterjackan som jag köpte på nätet ;)

Ni får ha det bra så länge också ses vi nog snart igen (eftersom mina vänner brukar tjata att jag borde blogga oftare)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar