måndag 6 februari 2012

Monday!


Min förkylning är inte direkt bättre, jag hostar och snörvlar och har mig, hostan är värst, den får mig att vilja klubba mig själv i huvudet med en stor påk. Men den kan inte hålla i sig för evigt, eller?

Förra veckan gick snabbt, har inte riktigt hunnit med att skriva här för jag har varit busy med min kärlek, har varit med honom större delen av tiden och bara fått känna honom nära mig och då är inte bloggandet en prioritering för mig. :)

Söta M

Vi har dock inte bara myst utan vi har även hunnit med att vara barnvakt i några timmar åt mina favorit barn när det kommer till att sitta barnvakt, K och M! :) Vi åkte iväg dit i Lördags och tog med dem till Drakborgen för lite lekande, där åt vi lunch och lekte runt i några timmar. Sen satte vi oss i bilen och åkte till Ikea för att äta lite glass och för att titta lite, barnen var som små änglar. Sist men inte minst så åkte vi förbi T's bror och tittade på kattungarna och kacklade lite innan det var dags att lämna tillbaka barnen och åka mot Härnösand.

I Härnösand hann vi baka en blåbärskaka också hälsade vi på S innan vi åkte iväg till T för lite lördagsmys. Sen kom Söndagen och vi åkte in till stan för att sova här. Jag gjorde lite makaronipudding också bakade vi en äppelpaj med kanel och kardemumma i *mums*. Vi hann även med att åka och titta på en säng som T ska köpa och den kommer hämtas till helgen :D Kvällen och helgen avslutades med Sons of Anarchy maraton.


Nu är det Måndag och jag har lite saker på min lista:
  • In på Apoteket för att få lite papper
  • Iväg till E för att hälsa på och fika lite
  • Ärende till Apoteket igen (om det inte blir på Tisdag)
  • Till kommunen med lite papper för ledsagningen.
  • Plocka ihop / Dricka Te / Känna lugnet

Men innan allt detta drar igång så ska jag ta och ställa mig och göra Amerikanska Pancakes för första gången i mitt liv, jag googlade på nätet och litar på Leila! :)

Bilden lånad från google
  • 3,5dl mjölk
  • 2tsk bakpulver
  • 2tsk vaniljsocker
  • 2msk strösocker
  • 0,5tsk salt
  • 2msk smör
  • 2,5dl mjölk (3%)
  • 1 ägg
Blanda ihop de torra ingredienserna i en bunke -> rör ihop mjölk och ägg som du sedan blandar med torrvarorna till en tjock/jämn smet. Grädda dem i smör, de ska bli fint gyllene på båda sidorna.

... hur svårt kan det vara? ;)
2

1 kommentar:

  1. Det är jättegott med amerikanska pannkakor.. kul att kunna variera lite ibland..

    SvaraRadera