onsdag 29 februari 2012

I do my crying in the rain.


Inspirationen till bloggande har helt försvunnit, jag har inte haft någon lust att skriva efter mitt sista inlägg men nu är det kanske dags att uppdatera lite. Idag tog jag tag i mina måsten och ringde till veterinären uppe i Kalix, en tid är bokad till nästa Fredag kl 10.00. Jag visste inte riktigt var jag skulle ta vägen när jag beställt tiden, gick in i vardagrummet och pratade lite men kände att tårarna pressade på så jag gick och duschade och grät istället. Jag önskar att jag kunde stänga av det så att jag inte står och sörjer nu, han lever ju fortfarande och förtjänar en glad matte och inte en som bara vill gråta när hon ser honom

Utöver det har jag äntligen fått tummen ur och kontaktat skatteverket för att höra om jag kunde göra några avdrag när jag är stödfamilj, detta för att jag förra året för första gången fick betala tillbaka en massa pengar och jag brukar normalt få tillbaka 6000kr+.och när jag pratade med de på lönekontoret så sa de att de drar rätt skatt på mig. Jag fick ett svar att jag kunde göra avdrag på allt över 5000kr och att jag kan skicka in en omprövning för 5år tillbaka så nu ska jag ordna ett papper och skicka in för deklarationen för 2010 där jag kan göra ett avdrag på 30.000! Hoppas på att få tillbaka lite pengar och detta år ska jag komma ihåg att fylla i avdrag igen! Det känns riktigt bra i allt det svarta att jag iallafall kan få tillbaka lite pengar som jag har rätt till.

Jag har även varit och lämnat mitt cv till två ställen så vi får hålla tummarna, har även sökt lite olika tjänster så vi får se vad som händer.

Nu är det bara kvar några dagar innan det är dags att åka norrut, det ska bli skönt att få åka hem till familjen och känna lugnet, men samtidigt är jag väldigt splittrad i och med att Mirage inte kommer komma med mig ner igen, det kommer vara en bitterljuv resa men jag får försöka fylla den med bra minnen så att jag kan titta tillbaka och le efter ett tag.

Dags att gå till A's jobb och hämta en cupcake som plåster på mina sår, ha en bra dag alla.

2 kommentarer:

  1. Kämpa på bara! TRist att behöva ta beslutet du tagit men känns det rätt innerst inne så är det rätt.

    Skönt att det verkar lösa sig med skatteverket och sånt. Dom brukar annars inte vara så hjälpsamma ju..

    Ta du två cup cake, förtjänar du! :)

    SvaraRadera
  2. Sv: tack för din kommentar om såret! Skönt att höra att det ser normalt ut! KÄnner mig halvt gravid nästan.. men känns ändå bra... Lite öm nu ikväll efter en dag med kanske lite för mycket gjort.. H

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera