torsdag 9 februari 2012

Torsdag!


Efter att ha varit utan gardiner i ena fönstret i vardagsrummet i över 1år så hänger de äntligen här igen, mitt kära ex har inte brytt sig om att sätta upp fästet igen efter att det ramlade ner och jag är extremt höjdrädd så jag har vägrat kliva upp på stegen för att göra det. Jag petade på honom och visade och sa (något liknande iaf): Det där gjorde T på 5 minuter och du har inte lyckats på över 1år, svaret jag fick var: och du har inte lyckats på 10år *suckar*. Men, nu är gardinerna iallafall där och jag är glad, nu känns det som mitt vardagsrum igen.

 Kärleksmums som vi bakade i Tisdags

Annars har det varit en relativt lugn dag idag, vi träffade goa A på stan en sväng och handlade lite inför imorgon, sen besökte vi Erikshjälpen där jag shoppade en vacker tavla till framtiden (bild kommer den dagen den åker upp) och lite assietter. När vi hade lämnat A hemma hos henne så åkte vi iväg till E för att lämna en dosett, lite mediciner också hämtade jag upp tvätten. Det är förjävligt när hemtjänsten inte gör sitt jobb, om de missar en tvätt så kan de ju inte vänta till nästa gång det ska ske enligt schema, 1 månad mellan tvättningarna är lite väl extremt!! Så nu har jag tvättat upp hans tvätt och ska dit med den imorgon.

Till middag blev det Lasagne så nu får vi äta det ett tag framöver tillsammans med tonfisksalladen från igår. Jag som äter 1,5dl/måltid är expert på att tro att maten inte ska räcka så det slutar med att jag lagar för ett helt kompani (känns det som).

Jag ska ta och lägga upp receptet på tacosoppan när jag ändå håller på, den kommer dock hamna i ett separat inlägg med en "fin" bild ;) Jag hoppas att ni har haft en bra vecka för nu ska jag spela lite med hjärtat och känna lugnet i kroppen för snart är det helg *mys*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar