tisdag 30 oktober 2012

Aloha!


Nu är det en ny vecka igen och jag har inte bloggat på ett tag *shame on me*, till min ursäkt kan jag tillägga att jag har varit barnvakt och myst med <3at så tid har inte riktigt funnits, eller funnits har det men det är inget jag har prioriterat.

Söndagen var lugn och skön, vi handlade lite och gjorde en snabb middag för Mini-T var hungrig. Sen tittade vi på lite serier och bara kände lugnet, det behövs verkligen ibland. Söndagen försvann alldeles för fort och sen var det Måndag. T åkte till sin kurs för att göra sin uppkörning för C-kortet (vilket han klarade, grattis till honom) och jag stannade hemma med Mini-T. Under dagen hann vi leka, titta på Bamse och tåg också åt vi självklart mat.

 
"kusinerna"

När T kom hem så påbörjade vi middagen som blev potatisgratäng med kyckling, det smakade helt "ok" men hade kunnat vara godare, jag är verkligen inte duktig på gratäng, tycker alltid att det blir för lite salt och då känns det ändå som att jag sitter och saltar som fan!

En kuriosa från igår är att Mini-T sa att han ska minsann gifta sig med E4:an när han blir äldre, men de skulle inte ha några bebisar! Jag skickade det vidare till storasyster som sa att de kommer ju växa upp som kusiner så han kommer hinna ändra sig när han blir äldre och E4:an har minsann sagt att hon ska gifta sig med morfar.. Haha, barn är för härliga.


Snart är det dags att göra sig färdig för att gå och jobba, all snö har försvunnit så det kommer förmodligen vara halkigt när jag går hem från jobbet ikväll, självklart är mina skor som klarar av halka inte hemma utan de lånade S i Söndags. Jag måste verkligen se över mina skor för jag har mest tennisskor och andra sköna saker som är halkiga, jag äger ett par, visst det funkar om man alltid har dem hos sig men när de åker runt då och då så står man ibland barfota :)

Men men men, en kopp med te i magen och sen ska jag se vad jag ska ha för kläder på mig på jobbet, kan inte springa omkring i mjukisarna och denna tröjan, eller kan kan jag men ska ska jag inte! :)

Vi ses när vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar