onsdag 24 oktober 2012

Lill-Lördag!


Nu är det Onsdag igen, veckan har flugit fram och lika glad för det är jag, varje dag som går för oss mot en framtid full av vänskap, kärlek och familj. Jag saknar verkligen min familj och mina underbara vänner uppe i norr, vänner som har följt mig från barnsben och som känner mig, Anna, utan och innan! Samtidigt är jag lite biased när det kommer till att flytta norrut, speciellt nu när det flyter på med jobb här och jag har blivit lasad, tanken att börja om från början och jobba sig upp känns lite motig, men det är smällar man får ta. Om det skulle bli så att försäkringskassan inte säger Ja till vakennätter så kommer det iallafall kännas bättre och det är ju inte direkt så att jag inte kan åka ner och hälsa på mina underbara arbetskamrater som jag har jobbat med sen 2008.

Jag har upptäckt som så många gånger innan hur mycket otroligt falska och missunsamma människor det finns här i världen. Jag kan inte för mitt liv förstå hur folk kan missunna andra att må bra, att man ska få leva sitt liv utan att de ska lägga sig i. Det finns så många lögnare, som formar om episoder och samtal så att det ska passa dem, de glömmer viktiga detaljer som gör att det blir något helt annat än vad det är. Om alla människor som lägger ner så mycket tid och energi på andra, för att få dem att må sämre skulle spendera den tiden på sig själva och sitt liv så skulle världen vara bra mycket lugnare och mer harmonisk för alla inblandade. Missförstå mig rätt, nu sitter jag inte och skriver om något som har hänt mig (ni behöver inte oroa er om det ni som kan tänkas göra det) utan jag fick mig bara en tankeställare när jag satt och pratade med en på jobbet imorse om allt som händer och sker i världen.

Eftersom det är Onsdag idag så är det ledsagning som står på agendan, får passa på när jag inte jobbar vanligt för då brukar vi få boka in en annan dag till just ledsagningen. Men nu har jag kunnat vara med henne två onsdagar på raken och det känns bra, föredrar det motför att vi ska boka in en fredag kväll eller under helgerna, föredrar att ha dem lite mer fria så man kan ta det lugnt och bara vara "Anna" och inte vara "jobb-Anna".

Men men mina vänner, nu ska jag ta och dricka min kopp med te och sen ska jag se vad dagen har att erbjuda mig, eller de timmar som jag är ledig iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar