måndag 22 oktober 2012

Monday!

Ojdå, tiden har rusat iväg nu igen, men så blir det när man är och jobbar på en massa olika ställen, man hinner inte riktigt sätta sig ner och andas och bara vara. Men tiden som har gått kan ganska bra summeras med jobb, jobb och åter jobb. Jag går på introduktion på ett nytt ställe inom särskildomsorg, har varit där två kvällar och det verkar vara ett riktigt bra ställe med bra personal, ska dit ikväll igen mellan 15-21 *spännande*.

Julen har blivit uppbokad nu, jag kommer inte åka norrut som planerat utan tänker vänta med att åka upp till Nyår istället. Jag fick erbjudandet att jobba 21-22 och sen 25-26e också vet jag av en som behöver vara ledig både den 25e och 26/12. Ska höra med honom och den andra i arbetsgruppen om det går bra att jag jobbar 8-14.30 (jobbar 15-09 på andra stället) ena dagen och 9.15-16 dagen efter så krockar det inte med det andra passet som är inbokat.

Den ser ut ungefär så här (formen alltså).
 
Under helgen var det Länsdans igen, denna gången var vi i Bollsta så nu kan jag kryssa av det på min lista av besöka ställen. Musiken de spelade var som att resa tillbaka i tiden till min tid på mellanstadiet, det enda som aaknades var "Old McDonald had a farm". Även denna gång fick jag dansa men denna gången var det lite annorlunda, skulle iväg en sväng och lovade att jag skulle dansa när jag kom tillbaka in, när jag sen kommer till dansgolvet får jag "jaga" brukaren en sväng innan han ler och stannar upp så vi kan dansa.



 

Glömde nästan bort bilen är ett minne blott nu och en ny en har flyttat hit, denna gången blev det en Saab som är 5år yngre än den förra och riktigt skön att åka i. Priset blev nedsatt eftersom herren upptäckte att bara två av vinterdäcken var i riktigt fint skick men det känns som en bagatell när han sänkte priset så man kan köpa två nya. Det är mycket renoverat på den av den förra ägaren så det känns bra och det bästa är att den inte behöver besiktas förrän sista April nästa år! :D T har en kompis som är duktig på saab så han skulle hjälpa till att göra en full service på den också ska jag titta om jag hittar en spelare till den som tar usb sen är dagen räddad.

Men men, nu ska jag se om jag hittar mig en riktigt stor kopp med te och sen ska jag ta det passivt innan det är dags för mig att krypa till jobbet. Jag hoppas att ni får en riktigt fin dag också hörs vi och ses (förhoppningsvis snart).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar