lördag 27 oktober 2012

Himlabadet



Idag blev det en tur till Himlabadet med underbara människor, det blev jag, T, Mini-T och Fröken S. Jag gillar detta bad men de borde verkligen öka på tempen i vattnet lite för jag frös som en bäver (utöver när jag satt i en bubbelpool eller var i den varma duschen de har där). Trots "köldskador" hann jag med att åka lite i forsen, bubbla och bara ta det passivt. Vi passade på att fika lite där så det blev en kompott av strips, varma chips och mjukglass till efterrätt, inte det mest nyttiga men man lever bara en gång.

Efter några timmar i badet och ett skönt avslut i bastun åkte vi vidare till Birsta där jag fyndade två linnen (ett vitt/lila och ett grå/svart) och ett par leggings (svarta) för 179kr (allt)!! Var även in en sväng på Dollar och City Gross där jag bara handlade lite nödvändigheter så som pressad lime på flaska (gott till pepsi max och skönt med variation från den pressade citronen jag annars har i). Just tusan, innan jag åkte till Sundsvall idag så hann jag faktiskt handla en tröja (marinblå/vit) på rean här också och till min förtjusning så är alla randiga, jag är verkligen hooked på randiga kläder!



När jag kom hem från badet så åkte vattenkokaren igång och jag fick min efterlängtade kopp med vaniljté, är ni förvånade? Sen dess har jag hunnit prova mina kläder, plattat ut håret som såg ut som jag vet inte vad efter badet, jag måste verkligen platta ut det efter att jag klippte det om jag inte vill se ut som en bilolycka! Nu ska jag börja palla mig ut för att äta en matbit med goda vänner och sen får vi se vad kvällen har att erbjuda.

Jag hoppas att ni får en fortsatt trevlig Lördag och glöm inte att ställa tillbaka klockan inatt, tack och lov ställer ala mina saker om sig själv utöver mina två armbansur men risken att jag glömmer bort att ändra är minimal när resten gör det av sig själv.

Tack för en mysig dag idag T och S, det var riktigt skönt att komma bort en stund från vardagen och bara få släppa alla måsten och tankar på jobb och allt annat som upptar mycket av min tankeverksamhet.

1 kommentar: