söndag 28 oktober 2012

Sunday!

 Sliders på Bittens, sååå gott.

Igår gick vi ut på Bittens (som jag skrev att vi skulle i mitt tidigare inlägg) väl där dök J och P upp och vi beställde lite mat, eller alla beställde mat utom jag, jag smakade från K. Vi satt där och pratade under kvällen och titt som tätt ramlade det in folk utklädda till både det ena och det andra, det fanns iallafall tre stycken som var utklädd till Rödluvan, några Jokrar och två Batman. Sen fanns det även en som hade köpt sig ett hästhuvud som han sprang omkring med på huvudet, en kille hade gjort en egen youtube-skylt där det stod något om att han hånglade med den snyggaste tjejen på festen, som J sa: Han får iallafall ett A for effort! :) ...men det kändes nästan som att alla hade pratat med varandra innan för temat batman var väldigt hett detta år.

 Budget variant av Batman :)

Jag var dock en trött kixa och orkade inte vara ute så länge, trots påtryckningar från min gamla kollega om att följa med honom och hans kompisar till Svenssons, jag förklarade snällt att jag är alldeles för gammal för att vara ute så länge och skulle gå hem och krypa ner i sängen med (o)djuren. Han bara skrattade åt mig och önskade mig lycka till med de nya jobben jag pysslar med. Det är riktigt synd att de inte är i behov av vikarier där han jobbar, det verkar också vara ett riktigt bra ställe med bra personal och brukare (enligt honom iallafall).


Men innan kvällen var färdig så hann jag köpa mig en drink, drinken som de tidigare hade döpt efter bandet och som smakar riktigt somrigt och friskt, den passade bra trots all snö ute, fick mig att längta tillbaka till varmare kvällar. Tyvärr hade de ingen fisk som annars kommer med till drinken, men den slank ner ändå.

Nu sitter jag här hemma, Fröken S ligger och sover på soffan, hon kikade in mitt i natten, fattade ingenting när min mobil började vibrera (otroligt att den inte var på helt ljudlöst som den annars är på natten) så jag bara tröck på den så den skulle bli tyst och fortsatte att sova. Skam den som ger sig, den brummade igen och det var S som undrade om hon fick låna soffan, självklart fick hon det så det var bara att klä på sig och gå ner och öppna porten.

Jag utnyttjade inte "sov en timme extra" trodde jag hade gjort det och var helt förskräckt när jag vaknade och såg att klockan var 8.30, det visade sig sedan att den var 7.30 så det var inte så illa ändå ;) Tiden sen jag klev upp har jag spenderat med en kopp med té *hihi* och lite kacklande med M som sitter i New Castle.


Idag bär det av till T, ska vara barnvakt och Mini-T imorgon när dagiset har planeringsdag så då får vi se vad vi hittar på för hyss. Ska försöka komma ihåg att packa ner min bok som jag har varit på G att börja läsa länge och igår hann jag med hela tre sidor, inte för att jag kommer ihåg vad jag läste men ändå, jag började med den och det är det som räknas, eller?

Trevlig Söndag på Er och hoppas att ni har fått chansen att utnyttja den extra timmen vi fick.

1 kommentar:

  1. Ser ut som en härlig kväll med god mat och massa kul folk. drinken ser farlig ut! Haha...

    sv: tack! Hon är verkligen vår lilla Anna! :)
    Nej badhus med barn är inte det lättaste.. Inte varit sedan Casper var liten och gick på babysim! :)

    SvaraRadera