söndag 18 november 2012

Äntligen

Från julbaket 2011

Ja, äntligen är denna vecka över, jag överlevde mina arbetstimmar och jag är INTE en zombie än. Nu ska jag bara överleva veckan som kommer också

Mån: 8-8 på tisdag
Tisdag: slutar 8 på morgonen
Onsdag: Börjar kl 8
Torsdag: Slutar 8:00, Ledsaga 15:00 -> ?
Fredag: Ledig
Lördag: Börjar kl 8:00, iväg på Länsdans kl 17-21, tillbaka till jobbet.
Söndag: Slutar kl 8:00

Sen kan allt självklart ändras, man vet aldrig om jag får hoppa in och jobba på Fredag mellan 8-16 o.s.v, får veta mer på mötet imorgon kl 8. Men denna vecka ser human ut om man jämför veckan innan som slutade på 77,5h + 9,5 jour. Satt och tittade lite på vad jag kommer landa på under denna månad i arbetad tid och insåg att jag kommer ligga på 222-235h + runt 50h jour, jag kommer vara glad i Dec när lönen kommer och kommer förmodligen gråta en skvätt ändå när jag ser hur mycket som kommer försvinna iväg i rena skatter! Det kommer bli trevligt att sätta ut alla de timmarna till a-kassan *fnissar*.

Iallafall, veckan som var gick oväntat bra, jag var som ni vet mest på jobbet men hann ändå med att göra mycket (känns det som). Var och hälsade på elevassistenterna på skolan som arbetar med barn som är gravt autistiska och om allt går så kommer även de bli mina nya kollegor, de verkade trevliga så jag tänkte hälsa på dem imorgon efter mötet när jag har lite tid. Sen fick jag chansen att jobba med mormorn till pojken som jag har hoppat in som assistent hos, hon var riktigt cool, om jag är lika pigg och alert när jag är 72år så kommer jag vara riktigt glad. I fredags gav vi oss på att prova på att baka pepparkakor, det gick lite si och så, degen försvann men inga kakor blev bakade, det var värt ett försök ;)



Fredag kväll kom T hit och vi tittade på nya Spindelmannen, eller T tittade, jag och K snarkade ikapp i soffan. Innan filmkvällen hann jag hälsa på söta E och hennes barn för en kopp med te och lite fika. I lördags var jag och T på Eriskhjälpen och tittade, hittade ett par stövlar för 89kr och sen skulle jag handla en liten present till E för att hon är så duktig trots alla motgångar just nu, tyvärr fanns inte glasen hon gillade kvar något mer så då blev det nödvändigheter a la kattsand med extradoft och doftpulver eftersom hon är kattvakt åt en hankatt som inte är kastrerad = kisset luktar satan. Vi hann även förbi och handlade supergoda lussekatter från Shell (som förövrigt blev utsedd till Sveriges bästa bensinmack år 2012) de underbart gott fika och personalen är alltid trevliga och glada! Vi tog iallafall med oss fikat hem till E och stannade där en stund innan jag fick åka hem och packa ihop inför jobbet.

Nu är det Söndag och jag ska ta och koka mig lite te och vila hjärnan innan allvaret drar igång imorgon, sen ska jag även hålla tummarna att jag kommer jobba för S även veckan efter denna så jag kan åka hem till familj och vänner utan att behöva ta ledigt en dag! :) Ta hand om Er där ute.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar