tisdag 13 november 2012

Garbage - Special

Världens godaste julmust

Igår vaknade jag upp snabbt, låg och tittade på mobilen och njöt av att ha sovmorgon för vårat möte skulle inte börja förrän kl 9, kl 8 ringer mobilen och det var bara tur att jag var vaken och tittade på den för jag hade den på ljudlöst. Det var en kollega som berättade att morgonmötet hade blivit flyttat till kl 8 och att han tyvärr inte hade haft mitt nummer så han hade inte kunnat meddela mig det under helgen, sen kläcker han ur sig: "Alla är här, men du behöver inte stressa"... haha "inte stressa" jag var där på 15 minuter. 
 
Meningen var att jag skulle dit och prata om en tjänst som uppkommit där och hela arbetslaget hade sagt till chefen att de ville ha mig, men nu p.g.a. en hemsk omständighet (en kollega tappat sin ena dotter under helgen) så kommer jag tillsammans med de andra täcka upp för både kollegan och den som fått sluta, detta resulterade i att jag jobbar 77,5h denna vecka (ej jourtid inräknat). Chefen sa att vi får diskutera den där tjänsten sen när vi vet hur länge kollegan blir borta från jobbet. Det passar mig bra för då kan jag övertala en annan kollega att han vill ha den tjänsten (8-16 Mån-Fre) så kan jag ta hans rad och arbeta skift. Att jobba sådana svenssontider som 8-16 passar inte mig alls, då skulle jag måsta ta ledigt varje gång jag ska hälsa på familjen uppe i norr och det ogillas, bara att hålla tummarna.

Idag vaknade jag med ett ryck, jag hade haft en riktigt bra dröm tills mot slutet då jag hamnade i mamma och pappas vardagsrum, mitt i allt pratande berättar de att min vän R som verkade bo där under drömmen hade importerat två ormar från Indien. Hela drömmen gick jag omkring och kollade efter de där jävla ormarna och sen såg jag den ena som var röd och äcklig och den hoppade i vardagsrummet, jag sprang till mamma och pappas kök och skrek: "Ormjäveln kan hoppa, ni kan fan glömma att jag ska bo i detta jävla hus" och tro int på fan att ormjäveln kommer flygande rätt på mig i köket!! Jag vaknade upp och kastade en kudde från sängen och kunde nästan inte andas, K vaknade upp och säger: "Hur är det, du låter lite anfådd", tro int fan på det när man får en äcklig orm på sig när man hade chansen att sova i nästan 1h till.

Nej mina kära, tror jag ska ta och packa ner det sista innan det är dags att röra sig mot jobbet och en efterlängtad kopp med te, för de nyfikna så kan ni få mina arbetstider så ni slipper hoppa på mig när jag väl har en chans att vila ;) Om mitt schema ser ut som jag tror att det kommer göra beroende på hur länge kollegan blir borta så kommer jag ha ledig tid den 30e Nov utöver någon strödag då jag måste boka in ledsagning så man hinner med det också

Schema denna vecka

Tis: 8-16
Ons: 8-22
Tors: 8:00 --> sammanhängande med Fredag
Fre: - 16:00
Lördag: 15:00 --> sammahängande med Söndag
Söndag: -16:00


1 kommentar:

  1. Ser ut som en fräck julmust minsann! Älskar julmust! :)

    Sv: tack! Tycker vi haft en fin helg för vår lilla tös och nu har jag äntligen bloggat om det med!

    ha en fin dag!

    SvaraRadera