torsdag 1 november 2012

Härliga Torsdag!


Ytterligare en natt med bra sömn, jag vaknar utvilad och ger mig själv alternativet att ligga och dra mig eller kliva upp efter ett tag och kors i taket, jag kliver frivilligt upp med ett leende på läpparna, sug på den ni.

Jag har gått omkring och varit dagvild hela veckan, jag har haft det till att det har varit Torsdag i stort sätt hela veckan utöver idag då jag gick ut till vardagsrummet till K och säger: Vad skönt det är att glida omkring i mina långisar en Fredag som denna och han svarar: Det är faktiskt Torsdag idag. Nåjå, det känns som att det är Fredag så låt mig ha det då!!


Jag satt igår och kollade på när jag har möjlighet att åka upp och hälsa på min familj, insåg till min förskräckelse att jag inte är ledig en ENDA helg förrän i slutet av Nov, antingen är det uppbokat med jobb på Gruppbostaden eller så har jag lagt in ledsagning. Ack ack, men jag får tänka positivt det genererar pengar och ledsagningen är inte så illa, vi ska på Länsdans, ett Halloween Party och på en "pubkväll" så det kan bli roligt med lite omväxling. Men det är bara att se glad ut, om jag har tur är jag med andra ord ledig när storasyster fyller 40 och kan åka upp till dess.


Just tusan, pratade med chefen på bemanningsenheten igår, det var tydligen hon som ringde mig angående vikariatet som jag tackade nej till. Jag ville höra med henne vad som händer nu när jag tackat nej, hon var lite luddig kände jag men mina las-dagar försvinner självklart inte och jag kan bli erbjuden vikariat igen om det dyker upp men om det kommer någon som åberopar sin företrädesrätt så kommer denna gå före. Lite surt att det blir så, men jag kunde inte tacka Ja till ett vikariat som skulle leda till att jag går och sjukskriver mig eftersom det hade varit den enda lösningen om de inte skulle modifiera om hela hemtjänsten i denna kommun. Chefen där sa iallafall att jag tagit rätt beslut för det sparar tid/pengar för dem (antar jag) men om jag blir lidande för det kommer jag dra igång en cirkus för om man av FYSISKA själ inte kan tacka Ja till ett vikariat så är det ju inte så att man FRIVILLIGT tackar nej utan för att man INTE kan.

Oj oj, här fyndar fröken köp kläder på Internet, ska ta cykeln och åka iväg och shoppa två jackor, 5 par byxor, 8 tröjor och en kjol för 90kr, vilket fynd :) Alltid bra att hitta kläder man kan ha på jobbet och eftersom det är så billigt kan jag lätt använda den ena jackan som arbetsjacka när jag är som assistent eftersom jag inte vill använda min privata (dyrare) jacka till det och inte får en arbetsjacka om jag inte får en tjänst.

Men men, ska springa iväg så jag hinner hämta upp kläderna i tid, vore lite pinsamt att komma alldeles för sent när det är jag som bestämde tiden vi skulle träffas ;)

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar