fredag 23 november 2012

*Gäsp*


Jag har som förra året nu fått dille på Lussekatter, jag som verkligen inte var brydd om sådan innan operationen, men som med så mycket annat så har jag fått upp ögonen/smaken för olika saker, kanske är det att kroppen behöver något som finns i just den maten men har svårt att tänka mig att kroppen lider brist på saffran.

Eftersom jag blev så fruktansvärt sugen på dessa godsaker igår så ringde jag min mamma för att kolla om hon inte ville baka lussekatter med mig när jag kommer hem nästa helg, snäll som hon är så sa hon självklart! Vi får se om hon kommer ha kvar något fika i sin frys när jag åker tillbaka söderut ;)

Igår var jag duktig och handlade äntligen en 40års present till systeryster, det blev några cult-ljusstakedekorationer, ni vet de där platta grejerna man sätter i de fyrkantiga ljusstakarna. Hon kommer få ett gäng som går i hennes färgskala som hon älskar (rosa) också köpte jag två som är lite mer juliga som hon kan ha på köksbordet (den rackarn hade ju 8 ljusstakar från cult). Hon hade även önskat sig en ny ljuslykta för den ena som hon fick av mig för 2år sedan hade gått sönder, tyvärr hade de inte kvar just dessa så då kommer hon få en annan tripp,trapp,trull uppsättning som jag tror hon kommer uppskatta.

Efter presentshoppingen så ledsagade jag i några timmar, vi käkade middag tillsammans och tittade på film, sen när hon åkte hem fick jag två stora kramar och hon sa att hon hade glädjetårar i ögonen för att hon hade fått se filmen hon såg igår. Det känns verkligen bra att vara uppskattad och dessa genuina känslor du får av människor med hennes handikapp är helt underbara! Det som kommer ut är verkligen genuint och inte denna falskhet som åker runt i vårat samhälle, där folk låtsas att de unnar andra lycka och välgång fast man ser att de morrar inombords. 

Som många av er vet så är detta min första lediga dag på 11 dagar, jag såg fram emot en lång sovmorgon men telefonen ringde, det var min ena chef som undrade om jag ville komma och jobba dygn idag, jag tackade snällt nej! Jag orkade inte börja förklara åt henne att jag jobbat 11 dagar på raken och bara är ledig just idag för att sedan jobba varje dag fram till torsdag morgon då jag slutar kl 8. Jag brukar alltid ha dåligt samvete när jag måste tacka nej till jobb, men det känns som att mina ca 250h eller vad tusan det nu landar på räcker gott och väl för denna månad! 

Nu ska fröken hoppa in i duschen och börja med dagen på allvar, har redan lagat till en frukost med spenat/rikotta pasta och en tomat/basilika sås, jag har hunnit dammsuga hela lägenheten, gett vovven mat och svamlat med er. Jag hoppas att ni får en fin dag där ute och att helgen blir allt ni önskar er och lite till.

2 kommentarer:

  1. Med pärlsocker på? Är det gott? :D
    Har jag aldrig smakat! :)

    SvaraRadera
  2. Svar:
    Minnen är det finaste vi har när vi inte kan skapa nya upplevelser <3 Kram!!

    Hoppas att du mår fint där uppe i norr :)

    SvaraRadera