fredag 2 november 2012

Bild från arkivet 2010

Oj, idag regnar det verkligen, men att vakna till regnets smattrande mot rutan och veta att man inte m-å-s-t-e gå ut är riktigt skönt. Jag kunde med gott samvete ligga där och blunda och njuta av värmen från täcket.

Att ligga och dra sig i sängen hela dagen är dock inte acceptabelt så jag har pulat i mig lite frukost och sitter och väntar på vattenkokaren, jag har mina rutiner när jag är ledig och dessa verkar inte gå att bryta, jag klarar mig verkligen inte utan mitt glas med te på morgonen, det är så jag får upp värmen i kroppen (känns det som iallafall). Om jag inte drack te så skulle jag verkligen inte få mycket vätska i mig under dagarna, så jag antar att det är bättre än ingenting alls.

 7 Nov -2010

 Påsen jag skrev om igår med kläder och två jackor var inget att ha direkt, ena jackan funkar att ha på jobbet som slit och släng men annars var det mest skräp. Däremot hittade jag ett annat klädpaket i storlek 34/36 som var riktigt bra. Vissa saker var inte riktigt passande i storlek när det kommer till mer figursydda kjolar, mina höfter var lite för breda också var det någon klänning som inte passade p.g.a. bysten och en skjorta men till mitt försvar så var skjortan storlek 170 :o Men det spelar ingen roll, jag betalade 75kr och fick en herrans massa plagg som jag kan ha, allt från linnen till tröjor, klänningar, byxor o.s.v. Inte direkt så man kan gå på affären och få ihop en hel ikea-kasse med kläder (30+ plagg som jag kunde ha)för den summan. Det jag inte kunde ha kommer jag ta till A och se om det är något hon vill ha, annars åker det till Erikshjälpen.

7 Nov - 2010

 Samtidigt som jag bloggar och nu smuttar på mitt té så sitter jag och försöker samla kraft till att platta ut håret, jag kan verkligen inte låta det se ut som det gör nu om jag ska vistas bland folk. Det är så skönt nu när jag har klippt av det, plattningen går otroligt fort och det är perfekt för sådana som mig som hatar att måsta dona med hår o.s.v.


Hamnade i en konversation på Facebook med en tokig karl från Alingsås som jag flirtade med halva gymnasiet, Grungarn, kommer du ihåg honom stumpan? Det var riktigt roligt att ta igen lite gammal tid, vi har inte pratat på flera år, inte sen jag la ner IRC och alla åkte åt olika håll och kanter i världen. Nu fattas det bara att man hittar åt gurra så är cirkeln sluten, undra hur många timmar jag spenderade med honom i telefonen, mor och far var iallafall inte glada när räkningarna kom och de såg att jag ringt rikssamtal natt efter natt *fnissar åt minnet*

På tal om minnen så ska jag nu ta hem mIRC och se om det finns några gamla godingar där ute ;)

Ha det bra idag alla! :)






1 kommentar:

  1. Regn är man inte bara SÅ trött på det...

    Sv: ja var en super söt bricka.. använder dock inte sånt så ofta här hemma heller...
    men man borde.. är rätt mysigt :)

    Hoppas du har en bra dag!

    SvaraRadera