lördag 8 mars 2014

Äntligen helg!


Äntligen helg, som jag har längtat och imorgon kommer Mini-T och hälsar på oss igen. Jag har lovat honom att vi ska göra korvfigurer till middag imorgon *spännande* Men innan dess hoppas jag på att få sova ut riktigt ordentligt, de senaste nätterna har nattmaran ridit mig alldeles för häftigt och jag har mest känt mig som en zombie på jobbet. Risken nu när jag är ledig är dock att jag kommer kliva upp före f*n, det skulle iof inte skada för jag har en massa tvätt att ta hand om så maskinen kommer få jobba ordentligt under helgen!

Nu när jag ändå är igång så kan jag tipsa om ett recept på kassler som vi gjorde i Tisdags och om inte ni är intresserade så är jag garanterad att jag kommer hitta receptet igen (om jag råkas slarva bort det jag har här hemma).

500g Skivad Kassler
1 Äpple eller Paprika (hade inget av det hemma och det gick bra det också).
1 Burk ananasringar
1 Gul lök eller purjolök (jag tog purjo iom att T inte är så förtjust i vanlig lök).
1 Burk Creme Fraiche (liten)
3dl Grädde
Riven ost
2msk kalvfond
2msk dijon senap
1msk dragon
1tsk oregano
Paprikapulver och Svartpeppar

200grader i 25-30min

Jag skivade bara kasslern och strödde över purjon och ananasen, sen rörde jag ihop de resterande ingredienserna (inte osten) och smakade av med paprikapulver och peppar. Sen åkte allt över kasslern också toppade jag med ost.

Detta serverade jag med ris och isbergssallad (satt över lite olivolja, vitvinsvinäger och salt)

Nu när jag har delat med mig av detta goda recept (enligt mig) så ska jag krypa ner i sängen och försöka somna framför en serie, vi får se hur det går eftersom jag lyckades ta en tupplur på några timmar med T idag efter jobbet.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar