lördag 8 mars 2014

Rosa Lördag!


Idag kommer lillpojken som inte är så liten något mer, vi får se vad vi ska hitta på idag. Jag har sen jag klev upp 6:10 inte gjort allt för mycket, har tvättat lite tvätt och småplockat men tänkte köra resten när pojken kommer och se om han vill hjälpa till att städa lite, tvivlar på att han behöver lyfta ett finger hemma hos sin mor, det som stod i utredningen tidigare var att han kunde bli på dåligt humör och kasta iväg filmer/leksaker o.s.v. och då frågade de henne vad hon gjorde och om han fick städa upp själv, svaret var att hon brukade plocka upp! Hemma hos oss plockar man undan när man har lekt eller bara stökat ner för att man är arg, det finns inte chans på denna jord att jag skulle gå och plocka upp efter honom när han är 5år. Jag fick tidigt lära mig att hjälpa till hemma = städa mitt eget rum och samma gäller för denna pojke, jag väntar mig inte att han ska dammsuga/skura/dammtorka men han kan själv plocka ihop sina leksaker och sätta dem i lådorna där de ska vara.

När jag stod inne i badrummet idag så insåg jag (som jag gjort så många gånger innan) att jag verkligen har dille på tre saker:
 
  • Sköljmedel, vete tusan hur många olika dofter vi har hemma
  • Duschcreme, jag har en gedigen samling på hyllan vid duschen, 7-8 och säkert någon i skåpet också som inte fått komma fram.
  • Parfymer / Deo - Alltid bra att kunna lukta gott och jag har olika beroende på om det är jobb / privat.
 
T brukar bara skratta åt mig när jag åker runt i affären och handlar på mig sköljmedel, speciellt när det är på rea, han brukar påminna mig om att vi har flera oöppnade flaskor i skåpet i badrummet men man kan aldrig få för många, jag tycker om att variera doft på tvätten, så det så.
 
Nu ska jag ta och försöka slappa lite och hålla mig vaken på samma gång, natten bjöd på 1h50min sömn eftersom jag lyckades tupplura med T efter jobbet igår, natten spenderades framför The Originals och Vampire Diaries, hade många avsnitt att titta ikapp. Ikväll finns det risk för att det blir Ravenswood och Pretty Little Liars - jag och mina tusen serier ;)
 
Trevlig Lördag på Er där ute, hoppas att ni inte har samma blåst som vi har här i Västernorrland, börjar tro att inglasningen ska flyga bort!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar