fredag 14 mars 2014

TGIF!

Memigsommar.nu

Nu är det äntligen Fredag kväll och jag känner mig ganska klar med veckan, det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig denna helg, planen var att idag hälsa på S och käka lite mat och dricka lite vin, imorgon skulle svågern och svägerskan kika förbi och käka middag hos oss.... MEN eftersom jag inte är i så bra form just nu så blev allt inställt och jag kommer satsa hela helgen på att kurera mig för att orka med att jobba till veckan. Detta är dock inget att gräva ner sig över, shit happens och det kommer flera helger och tillfällen att umgås, det viktiga är att kroppen kommer ikapp och mår bra!

Idag testade jag ett nytt sköljmedel - Strawberry and Lily kiss, det luktar helt ok, det var T som sa att det hade kommit ut ett nytt när vi åkte upp till Norrbotten sist, han såg detta eftersom han hade lastat av en massa sådana i Umeå med jobbet. Jag är inte den som är den när det kommer till sköljmedel, luktar det gott så hamnar det direkt en flaska i mitt badrum, behöver snart ett större skåp för jag börjar ha fullt med just sköljmedel.


För första dagen sen i Tisdags så kände jag mig sugen på mat, detta resulterade i att jag stod inne i köket och klyftade potatis och här har ni resultatet. Klyftpotatis med honung/vitlök/havssalt/timjan och soltorkade tomater, till detta en grönsaksbiff och en sås gjord på sweet chili och creme fraiche, det smakade helt ok och jag känner mig lite lätt gravid. Vilken tur T har när han kommer hem till en flickvän som är helt insmord i vitlök efter middagen ;)

Jag är fortfarande för trött och seg för att berätta om våran resa till Stockholm, den kommer dock komma, kanske imorgon eller på Söndag beroende på hur alert jag känner mig, risken är att jag kommer vara i sängen större delen av dagen utöver en sväng på affären med T för att handla hem lite grejer.

Nu ska jag koka en kopp med te och försöka få upp lite värme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar