lördag 8 mars 2014

Lördag uppe på Tjädern.


Melle kom till oss just efter 13:00 och sprang in och när han såg mig fick jag en rejäl kram, sen var det lek, film och i-pad för fulla muggar. Lite senare kom ett stycke svåger och svägerska på besök, alltid trevligt när de tittar förbi på kaffe. Efter att vi suttit och pratat bra länge åkte de iväg för att käka middag och jag och T började förbereda inför våran mat.

Idag serveras det figurkorv med makaroner till T och lillen, själv har jag flingsalt på huvudet så jag ordnade lite klyftpotatis med soltorkade tomater, flingsalt, honung, vitlök och timjan. De andra sitter snällt och äter nu och jag får allt vänta på att min potatis ska bli klar. Till den kommer jag servera mig lite tzatziki för jag känner mig inte alls sugen på kött idag.


Kvällens planer är väldigt svävande, jag antar att det blir till att pyssla på med lilleman som ska få ta sig ett bad efter middagen. En helg i lugnets tecken med andra ord. Sen en liten note to self, nästa gång - köp bredare korv eller inhandla mindre formar för vissa blev utan lite delar av sin kropp för att korven var för smal.

Dags att titta till potatisen och röra om lite, ciao.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar