torsdag 27 mars 2014

Min nya passion


Som de flesta vet får jag ofta dille på saker, jag har åkt runt mellan vissa saker som ex:

  • *Tonfiskröra
  •  Tzaziki
  • *Riskakor

... nu är min nya passion saker med havssalt, jag bakar sockerkakor med en nypa havssalt i, jag gör potatis i ugnen med samma och nu introducerade de på ICA Maxi mig för detta bröd som är riktigt smaskigt, jag äter inte ens något pålägg på utan sätter bara lite bregott och sen rock on. Har du inte provat detta så jag kan varmt rekommendera det, de hade även ett med Franska Örter, detta var också gott men inte riktigt i samma kategori som sesam & havssalt.

Idag klev jag upp tidigt, 6:30 vaknade jag upp ordentligt och var oförskämt pigg, jag somnade inte förrän efter 3:00, iof tog jag en tupplur med T mellan 17:30-20:00 men ändå. Fast man ska inte klaga, man hinner göra så mycket saker när man kliver upp tidigt!

Den tiden som har gått har jag hunnit:

  • Tömma och fylla diskmaskinen + rensat i köket
  • Dammsugit hela lägenheten eller inte hela, var inte i hallen nere.
  • Ordnat en tvättmaskin
  • Skurat av
  • Pratat i telefonen med bästa L, en sväng i luren med T också har jag hunnit chatta med "lillasyster".
Dagen har med andra ord varit riktigt produktiv, tyvärr har man inte så många sådana dagar eftersom jag normalt jobbar vid denna tid. Men det är bara att ta chansen när man har den för imorgon jobbar jag igen och även Lördag-Söndag.

Nu ska jag ta en välförtjänt paus tillsammans med en bok för sen kommer T hem och då ska jag krama ihjäl honom och bara mysa och känna mig älskad.


2 kommentarer:

  1. Åååå jag älskar också det knäckebrödet! Har sagt till Kottarna att de helst får äta det andra vi har, för att det där är det enda min mage tål i knäckebrödsform. En sanning med viss modifikation, men jag vill inte riskera att bli utan. *fniss* Snacka om elaka styvmamman...

    SvaraRadera
  2. Haha, du är inte dum du ;) Det har blivit ett stadigt inslag när jag äter mellis :)

    SvaraRadera