tisdag 4 mars 2014

Resan norrut i en komprimerad version






Nu är vi hemma igen efter vistelsen uppe i Norrbotten, det var riktigt härligt att komma hem igen och få umgås med hela familjen, det behövdes för kropp och själ. Vi har hunnit träffa hela tjocka släkten, den enda som fattades är systers adopterade syster J, hoppas att få träffa henne nästa gång vi är uppe på besök.



Jag hann hälsa på farmor som var ovanligt med i leken och visade en massa gamla kort och pratade på samtidigt som hon smaskade på en semla som vi hade handlat till henne. Det var skönt att se att hon har det bra på boendet, samtidigt som det är jobbigt att se hur hon försvinner längre och längre bort från en. Denna gången kände hon dock igen mig, hade koll på T och visste att jag bodde i Härnösand, men nästa gång kan det vara helt annorlunda, man vet aldrig, demens är en hemsk sjukdom.





Vi hade kalas för E4an och Melle, de hade själv fått välja vilken sorts tårta de ville ha och var riktigt nöjda med den. De öppnade paket tillsammans på Lördagen, E4an öppnade de som vi hade köpt och Melle fick öppna från hela släkten, han var nöjd och glad över sina presenter och E4an såg också nöjd ut när hon öppnade sin barbie med häst :)


I Kalix hade de en barnmässa när vi var uppe, så barnen fick ansiktsmålningar och byggde Cirkusloppor och sprang omkring där och tittade på Clowner (läskiga) etc. Där stötte jag på gamla klasskompisar från förr, tiden räcker dock aldrig till så det blev till att prata lite snabbt, men jag hoppas att tillfället kommer senare att man kan gå och ta en fika tillsammans och prata lite mer.


Vi åt middag hemma hos mina föräldrar både Fredag och Lördag, jag och T gjorde symöteslåda på Fredagen och på Lördagen blev det plankor med oxfilé och älgfilé på. Det var riktigt smaskigt och morfar har lovat att göra några barnplankor till oss så att jag kan göra en planka till mig utan att det ska se så fjuttigt ut, sen har mamma bett oss handla stora när vi hittar sådana också skickar hon pengar för dem. Så i framtiden mina vänner kommer det vara vi som bjuder på plankor, kanske inte med just oxfilé på men det blir lika gott utan ;)

 
Sista dagen i Kalix packade vi in oss i bilen och åkte ner till Piteå för att bada på äventyrsbadet som finns där tillsammans med systers familj och vänner till dem, jag blev glatt överraskad för vattnet var riktigt varmt där om man jämför med alla andra äventyrsbad jag har besökt (två i Stockholm, Sundsvall, Ö-vik och Boden), sen var det också riktigt bra priser för att bada så dit kommer vi aboslut åka igen! :)

Summan av kardemumman, semestern gick alldeles för fort, men vi hade det bra. Som toppen på kakan så pratade vi om bröllop till sommaren ute i stugan och mamma sa det, då kläcker min pappa ur sig att i stugan ska det då inte bli något bröllop minsann. Happ tänkte jag och sa till T och mor min dagen efter att vi lika gärna kan gifta oss i Härnösand, det är saksamma för oss. Dagen efter kom mamma och pappa hem till syster på fika och min far kom och pratade med mig:

- Hör du gumman, nå får ni gifta er i stugan men då vill jag ha alla korten på bordet och inga undanflykter..

- Va? Sa jag och såg nog ganska förvirrad ut.

- Ja, väntar du barn?

- Inte vad jag vet svarade jag och käken låg och krälade efter golvet.

Han var nöjd med svaret, men nu är den stora frågan, var han irriterad kvällen innan för att han:

1. Trodde att vi väntade barn och inte hade sagt något.

2. Trodde att vi väntade barn.

Antar att man aldrig kommer få svar på det, men det vore ganska ironiskt om jag skulle gå och bli på smällen innan bröllopet blir av!

Nåjå, nu ska jag gå och se vad mini-terroristen håller på med i badrummet för innan man vet ordet av så har han tömt både duschcreme-flaskor och schampo i badvattnet :)

Ta hand om Er också hörs vi när vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar