lördag 15 mars 2014

Dagens middag!

Enchilladas! 200grader cirka 20 min

8 Vete tortillas
500g blandfärs

1 Gul lök
1tsk Salt
1krm Svartpeppar
1dl vatten
1,5 burkar ostsalsa eller efter smak
4 Tomater

Sås:

4 dl köttbuljong
3msk tomatpure (smaka av)
3dl creme fraiche
1-2 Vitlöksklyftor
Salt och Peppar efter smak
Oregano och Paprikapulver (efter smak)
1-1,5 burk(ar) hackad grön chili

  • Stek köttfärsen med hackad lök, blanda i ostsalsan och smaka av med salt och peppar.
  • Koka upp buljongen och sätt i alla ingredienser utom creme fraichen som du rör i mot slutet.
  • Ta ett tortilla bröd och sätt köttfärsröran i mitten och ”rulla” ihop och lägg med skarven neråt i en smord ugnsform (jag anv en 30*40cm).
  • När du har fyllt upp formen med bröden, strö över den hackade tomaten och sedan såsen och toppa med ost.
  • In i ugnen i cirka 20min eller till osten har fått färg.


Salladen som ni ser på bild är väldigt enkel men god (enligt mig).


  • Isbergssallad
  • Purjolök
  • Olivolja
  • Vitvinsvinäger
  • Salt
  • Grovmalen svartpeppar

1 kommentar:

  1. Mums!
    Det här tror jag vi ska prova till helgen.
    Ha det gott.
    Kramar från Norr <3

    SvaraRadera