måndag 31 mars 2014

Måndag!


Härligt med måndag, eller vad säger ni? Ärligt talat tycker jag att det är mindre roligt att det är måndag, samtidigt betyder det att veckan har börjat rulla så att jag kan få helg igen, en helg då jag INTE jobbar.

Min kropp har inte riktigt fattat att det är sommartid och jag hoppades att jag då helt enkelt skulle vakna klockan 7 istället för 6 som innan, men icke sa nicke, Anna vaknar klockan 6 fortfarande! Dumma, dumma kropp! Att den inte har mer vett än så. Det roliga är att jag vaknar tidigt och är pigg och alert, det finns inte på världskartan att jag skulle kunna somna om, sen däremot när klockan närmar sig 11-12, då är jag redo att gå och lägga mig och sova igen! Jag hoppas att det kommer ordna upp sig, för detta går inte, eller så får jag byta säng så att jag inte blir utvilad på nästan ingen sömn alls.

Eftersom det är måndag idag så firar jag med att färga håret, jag har för mig att det var kanelfärg eller något liknande, eller så var det den jag tittade på och la ner en annan (orkar inte gå och undersöka). Färgen håller på att gro på mig just nu och om några minuter ska jag gå och skölja ur det och vips är alla "äldre strån" borta.

En annan sak som jag ska göra idag (inte för att det är måndag) är att vi ska gå ut och äta tillsammans, när T jobbar sin Umeå-sväng så ses vi inte allt för mycket utöver Lördagen som jag jobbade denna helg. Men idag ska vi gå ut och äta tillsammans, la in det som så att det kunde vara ett firande för att vi har varit tillsammans i 2år och 7 månader, varför fira när det är mer jämnt för?

Oj oj, nu plingade klockan så jag får snällt gå till badrummet och ordna håret, sen ska jag lägga mig på rygg en stund för stället vi ska käka på öppnar inte förrän klockan 18.

Adios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar