tisdag 10 juni 2014

10 Juni


Jag bjuder på en bild från lastbilen i Söndags, jag måste var världens sämsta sällskap när det kommer till att åka lastbil, kanske inte alla turer jag har varit med men absolut denna, jag spenderade större delen av resan på rygg och sov eller läste. Till mitt försvar så kan jag faktiskt skylla på tabletterna, utöver värmen jag fick sist och ont så är jag extremt trött under denna kur, tur att jag tar sista tabletten imorgon = bara två nätter kvar som jag ligger och vrider mig som en mask och håller på att dö av värmeslag.
 
De två dagarna som passerat denna vecka så har jag inte gjort allt för mycket utöver att jag har varit på jobbet, när jag kommer hem så har jag mest slappat och tittat på "Orange is the new black" på Netflix, har du inte sett den serien så kan jag rekommendera den, riktigt underhållande och bra.



Förresten, har jag sagt att jag har världens bästa granne? Hon finns ALLTID där när man behöver prata och är så go och snäll, hade inte kunnat önska mig en bättre granne, så det så! Igår när jag kom hem från jobbet, jag såg ut som en dränkt kisse och hade lera från topp till tå (kom på den briljanta idéen att gena när jag skulle hem för att det regnade så mycket, detta resulterade i att jag gled på rumpan ner för en backe som var LERIG och sedan såg ut som att jag brottats med tre damer i en tävling när jag kom därifrån) jag hade precis kastat in byxorna i tvättmaskinen och skulle hoppa in i duschen men skulle först hämta skurhinken på balkongen (hade fått lera med mig upp i lägenheten) och där står grannen på sin balkong och bjuder över mig på nybakade cupcakes och en kopp med te, kunde jag tacka nej? Absolut inte, jag hoppade i ett par torra byxor och skuttade över till henne. Hemma hos grannen invaderade vi balkongen med lite chai tea och cupcakes, satt där och pratade en bra stund innan det var dags för mig att gå hem och duscha / käka middag och skura lite. Grannen räddade min dag med fikat! :)

Idag när jag gick hem från jobbet så genade jag inte, jag har lärt mig en liten läxa där och kroppen skriker för jag tror jag lyckades sträcka mig när jag åkte där på rumpan som en liten unge i en trapp (minus trappsteg som skumpar under rumpan). När man fyller 34 (tiden går fort) så är man lite för gammal för sådana överrasknings gymnastiska övningar.

Nu ska jag ta med mig något att dricka och sätta mig på balkongen en stund, har nedräkning inför resan norrut, två pass kvar på jobbet och sen bränner vi norrut *glad*, vi får se om jag hinner skriva något mer innan dess, annars så ses vi helt enkelt när vi ses :)

1 kommentar:

  1. Åh vilken härlig granne du har. Ser framför mig hur du såg ut. Förstår du inte vill gena där fler gånger :(

    Ja, jag fick tips av en bra när jag lämna och tänka på något man tyckte om, eller vill göra.. så jag tänker alltid på en solsemester så går det mkt lättare

    SvaraRadera