onsdag 11 juni 2014

Morgongåva till den blivande bruden?


Idag på jobbet satt jag och en kollega och tittade genom en tidning och då dök denna ring upp, hur fin är inte den och vilken perfekt morgongåva till en blivande fru *hint hint*. Den hade suttit bra på min högra hand minsann! Det fanns lite andra som också var vackra då man får med sina månadsstenar, men jag tror nog ändå att den första är min favorit, även om den sista är lite mysig med evighetssymbolen i ringen, samma med halsbandet.




En annan kollega pratade om morgongåva till mannen, sa något om att man skulle ge dem ett fotoalbum där man hade varit och tagit lite "sensuella" bilder på sig själv hos en fotograf, jag slog genast bort den där tanken, skulle verkligen inte känna mig bekväm att fota sådana kort och speciellt inte hos en fotograf, men något ska jag väl komma på, tur jag har tid på mig.

Just nu öser regnet ner i Västernorrland och jag sitter mest och tittar på klockan och väntar på att tiden ska ticka ner så jag kan gå och lägga mig.  För att fördriva tiden har jag planerat in en lååång dusch, jag har lagt fram kläderna som Melle ska ha med sig upp och börjat leta fram det jag ska ta med mig, "Orange is the new black" står också på agendan. På tal om den serien så har jag inte många avsnitt kvar, det är min stora svaghet när jag hittat serier jag tycker om, har jag inget bättre för mig så försvinner episoderna så fort och sen får jag vänta i en evighet innan nästa säsong kommer. :(

Slog en pling till mamma idag, kunde inte hålla mig utan berättade att vi kommer upp imorgon, hon blev riktigt glad. Hade tänkt överraska henne iom att hon fyller år på måndag, men det sket sig. De håller tydligen på att fixa uteplatsen på villan, det var några gubbar där som var och la dit plattor idag, det kommer bli spännande att se hur det blir. Jag gillar verkligen mitt föräldrahem och är riktigt glad att tanken finns att jag och T ska få ta över huset i framtiden, jag skulle inte kunna tänka mig att det huset åker ut till försäljning och att främlingar sedan ska gå omkring i huset som jag växte upp i.

Denna trip har jag lovat mig själv att ta med kameran och ANVÄNDA den, vi har tänkt den tanken vid alla besök men både jag och T är usla på att komma ihåg att ta fram kameran, det blir alltid att man använder kameran på mobilen, ren lathet eller så blir det kanske lätt så för att de är tillgängliga och mindre krångel än att gå och hämta en kameraväska och plocka ut allt.

Nåjå, jag ska inte sitta och tråka ut er hela kvällen, ska passa på att duscha innan hjärtat ringer och pratar med mig när han är på väg norrut igen, som jag ska krama denna karl när han kommer hem, har saknat honom otroligt mycket denna vecka, har bara sett honom när han kommer hem i några minuter innan jag somnar om och igår när han kom upp till jobbet med min tablett som jag missade att ta.

Ps. Sista tabletten av pergotime åkte ner i magen idag, förhoppningsvis behöver jag aldrig mer ta en eller så blir det en till kur i början av Juli Ds.

Ps.2. En vikarie på jobbet gav mig tips idag, jag skulle tydligen vända mig åt öster, ställa mig på knä, sätta händerna som man gör när man ber också skulle jag upprepa ett mantra (högt eller tyst för mig själv och lääänge), det var något som Buddhister brukar göra och det ska tydligen släppa ut ens "inner Buddha" och göra en gravid. Jag och kollegorna skrattade ganska gott när hon förklarade och visade men hell, lika bra att testa så har man det gjort också Ds2.


2 kommentarer:

  1. Mysigt med en tripp hem och kul ni skall ta över huset sen :) Fina smycken du visar upp, hoppas du får något av det :) Jag skulle kunna tänka mig ta såna bilder om der är en kvinnlig fotograf :) Men inte annars :)

    Ja, spänner man sig stannar ju blodtillförseln. inte så konstigt kanske. :)

    SvaraRadera
  2. Vilka fina smycken du hitta! Hoppas ngn förstår vink vinken ;)

    Sv: hemskt när det pendlar så! Mår inte bra när det blir så kvavt och torrt. Men kvällarna är underbara. Lagom varmt och härlig luft!

    Hoppas du haft en bra dag!

    SvaraRadera