lördag 7 juni 2014

Den vilda jakten på "The one ring".


Vi begav oss ut på ringjakt idag, jag gjorde det väldigt enkelt för mig och visade henne vigselringen och sa: "Vi letar efter en ring som passar till denna", det gick ganska snabbt att komma fram till vilken form ringen skulle ha, den fick inte vara "kupad"  utan den skulle vara slät (har jag för mig att det kallades), jag ville inte ha några krusiduller/mönster/stenar på den utan jag ville hålla den enkel, det räcker med vigselringen som har sina 5 stenar i sig, det är den som ska vara stjärnan i showen, inte förlovningsringen. När vi hade hittat formen så gick det snabbt, jag valde en som var lite tjockare än vigselringen i rött guld och T tog en som var lite tjockare men inte för tjock, skulle tro att den är ungefär i samma tjocklek som ringarna på bilden. Jag tänkte inte ens tanken på att ta ett kort på ringen förrän min mor frågade om det i telefonen när jag ringde och berättade att vi beställt ringar idag.

Utöver att vi har beställt ringarna så lämnade jag in vigselringen på putsning och polering så den kommer se ut som nytt och diamanterna kommer skina, inte illa pinkat! :) Jag kom även mig för att köpa nya örhängen så att nu har jag sådana i nästan alla hål (ett fanskap hade växt igen), det ska bli spännande att se hur länge de stannar på plats.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar