fredag 6 juni 2014

White Wedding

 Här kommer ett litet tjuvkik inför den stora dagen, den översta bilden är min vigselring som jag verkligen gillar, den är enkel och stilren, vill inte ha något som är mer flashy, imorgon ska vi ner till guldsmeden och se om vi hittar en förlovningsring som passar till den och en ring som jag tycker om, inte det lättaste ska jag säga er.


När mamma och pappa var och hälsade på så var jag, mamma och T in på ett oändligt antal affärer för att leta efter en klänning och jag provade x-antal som kostade upp mot 2000kr, jag kände mig inte bekväm i en enda, till och med personalen i de olika butikerna kommenterade det: "Du ser inte alls bekväm ut i den där klänningen", "Du ser lite lätt besvärad ut..." o.s.v. Jag var redo att ge upp och ta klänningen som jag har inne i garderoben hemma, min mamma tyckte annorlunda och gav inte upp! Den första dagen besökte vi nog alla butiker i H-sand utom den Indiska som jag inte ens kom ihåg att den fanns (förrän jag passerade den idag med jobbet) och dag två åkte vi ner till Birsta och letade. Vi hade hunnit vara in på två butiker när min mamma kläckte ur sig: "Det finns ju lika lite här som i H-sand" och vips hängde klänningen där framför oss, det sa PANG och sen var den min! Den har en underklänning till sig som hör till, den orkade jag dock inte fota (kan hända att det i framtiden kommer upp ett kort när klänningen är på, lovar dock ingenting). Vi hade tur med klänningen också, det var den sista som fanns i min storlek och jag testade en medium och den satt som ett tält, sen var den även nedsatt med 20% *vilket kap*.

När klänningen var hittad drog vi iväg och handlade underkläder (insåg att jag inte hade några passande hemma) och det slutade med att jag kom ut med två bh'ar och två trosor, tack och lov fick jag ena settet gratis. Efter det var det bara skor som fattades och efter att ha argumenterat fram och tillbaka med min mor så gav hon med sig och dessa skor blev resultatet, även där hade vi tur, det var de sista i storlek 37! Mamma ville att jag skulle ha skor med klack, hennes argument var att jag är ju såååå kort (160cm) och T är såååå lång (187cm) så det kommer se så knasigt ut om jag går i skor utan klack, själv röstade jag på barfota, dessa får dock duga (kommer kasta av mig dem snabbt), klacken är nästan inte befintlig och de är diskreta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar