måndag 23 juni 2014

En resumé av resan till Kalix

Tänk om man alltid var så här glad när man skulle kliva upp, här låg jag och skräpade i E4ans säng uppe i Norrbotten. Nu för tiden när man vaknar så ser jag nog mest ut som att jag har sugit på en citron hela natten Jag som inte skulle blogga något mer idag för att jag och T skulle ut och käka, han fastnade i en montering av tv-bänken (som äntligen har kommit) och jag fick helt plötsligt all tid i världen att blogga..

Eftersom jag  har så pass lite att göra så kan jag passa på att berätta lite mer om resan vi gjorde upp till Norrbotten. Vi kom hem till syster på torsdagen och då gjorde vi inte allt för många knop, kanske inte så konstigt eftersom klockan var bra mycket när vi anlände. Dagen efter åkte vi och hälsade på farmor (ni ska få se bilder i framtiden på lite kort som hon visade mig), jag hann äta kinamat till lunch med syster och hennes karl och sen blev det tacos ute i sommarstugan med mamma, pappa och systers familj. På kvällen åkte vi och hälsade på min bästis och satt och pratade en massa skit där innan det var dags att åka hem till syster och fundera på refrängen.
Lördagen spenderades i Haparanda och Tårneå, vi fyndade lite saker som kommer komma till nytta när vi kör en liten fest här i Härnösand för att fira att vi har gift oss också köpte vi lite kläder till Melle, de hade rea på en affär som vi brukar besöka så vi hittade bla byxor för 4euro/styck ord.pris var på 20 euro och sen handlade vi lite tröjor och shorts etc, priset på alla saker låg mellan 2-3 euro, inte ofta man hittar så billiga kläder  och då var det ändå bra kvalité på dessa. Med oss hade vi E2an ,E3an och Melvin , E4an var inte med för hon var på en lek-date med en kompis. Vi var större delen av dagen på vift och hann få med oss lite finska korvar till svärfar och soppgrönsaker till svärmor som hon hade beställt.


När vi var tillbaka i Sverige så blev det middag ute i stugan igen, de grillade laxknyten (recept kommer längre ner) och sen serverades det tårta. Efter middagen åkte vi hem till syster och då kom bästisen och en annan kompis till mig (Joakim) på besök, vi drack lite drinkar tillsammans med syster och pratade en massa, planen var från början att vi skulle gå ut på krogen men vi stannade hemma istället och lika trevligt var det.


Söndagen spenderades hos syster, kompisarna från kvällen innan kom på besök då också, vi spelade lite kort, drack té och hade det trevligt. Måndagen gick fort, vi åkte runt i Kalix och hämtade tårtor till mammas kalas och handlade en liten present, bästisen kom på besök och vi käkade lite pizza från kina (mums). Vid 16 var det dags att börja rulla söderut för att komma hem i vettig tid. Resan hem gick bra och vid 23:40 kröp jag ner i sängen (som jag hade saknat sängen, luftmadrass är inte skönt i flera dagar) och sussade.


 Här har ni sista bilden jag tog innan vi lämnade Kalix, mor och far håller på att bygga en uteplats utanför villan, visst blir det snyggt? :) Nu ska jag tvinga med mig karln så vi kan åka och äta, min mage säger att det börjar vara dags för lite mat innan jag börjar bli alldeles för trött (nackdelen med en opererad mage).

1 kommentar: