måndag 30 juni 2014

Håret är klart!



28/6 - 2014

Nu får ni se bilder på håret, man ser inte riktigt hur långt det är av förklarliga skäl men det är långt, frisören min lockade det när det var färdigt och bra var väl det för nu vet jag hur jag ska håret när vi gifter oss. Tanken är att det kommer få vara stora korkskruvar också får de ta lite hår och "fläta" uppe så att man kan binda in blommor (kommer ha gerberor) om det går, det kan nog bli helt ok.
 
Kvällens musik - svårt att gissa låten? ;)
 
Idag är jag riktigt trött efter helgen, dygnet jag jobbade slet på kroppen och sen iväg och grilla och galeja på det, det känns att jag inte är 20år något mer i kroppen. Festen var riktigt trevlig, det var längesen jag var på en sådan avslappnad fest där det inte var den tillstymmelse till drama eller tjat och gnäll om olika personer, det var bara lugnt och skönt - fler sådana fester till folket!

Dagen efter åt jag och Timo frukost på Ikea innan vi började röra oss ner mot Dalarna, han dumpade mig i Falun och där hämtade brorsan upp mig i en bil, sen fick jag äntligen se gossen live, han blev 1 månad igår och är söt som socker.

Jag & Timo

Idag var det möte på morgonen och sen hann jag hem en sväng innan det var dags att jobba, jag har varit tokigt trött så idag just efter 14 tyckte chefen att jag skulle promenera hem och sova istället för att sitta där och häcka, sagt och gjort, jag höll ut i 40 minuter innan jag gav upp och promenerade hem. När jag väl var hemma så gick jag in i sista andningen och började plocka ihop, körde diskmaskinen, bytte duk i köket, igång med dammsugaren och laddade tvättmaskinen (den glömde jag dock slå igång så den står laddad o klar i badrummet). Sen gick luften ur mig och jag sjönk in i drömmarnas land i 1,5h.

När jag vaknade till undrade grannen om jag ville ha mat, jag hade dock precis fått i mig lite i magen så jag gick över och drack en kopp med te och kacklade lite, fick en matlåda med mig hem så kvällen är räddad.

Nu sitter jag och samlar kraft inför att gå in i duschen, ska bara slå på en ny låt på tv'n så jag har något mysigt att lyssna på.

2 kommentarer:

  1. Låter som du kommer vara otroligt fin i håret på bröllopet, när gifter ni er? :)

    Lund är med en mysig stad, hoppas du får tillfälle och besöka Ystad.

    SvaraRadera
  2. Vilken bra granne du har! SÅdana har vi minsann inte här inte...
    Också varit sjukt trött. Kvällspassen på jobb är inte så farliga i sig. Men det faktum att man inte får sova ut dagen efter är lite väl tungt ibland...

    Sv: Sambon odlar ju potatis i jobbet så att säga så stora stora fält med potatis. Skönt att bara kunna köra dit och plocka när det behövs. Kul för barnen med att få lära sig!

    ha en fin fin fredag fina du!

    SvaraRadera