fredag 6 juni 2014

Life in general


 Under denna vecka har vi haft bra väder här (större delen av tiden), i Onsdags kom min kollega på den briljanta idéen att vi skulle sitta ute i solen och sola lite på jobbet när det var lugnt, hon satt med solskyddsfaktor 100 i ansiktet och någon mildare på armarna, jag tog ingen eftersom jag normalt INTE bränner mig. Här har ni resultatet och då satt jag verkligen inte länge i solen utan satt och häckade under ett parasoll större delen av tiden för att det var för v-a-r-m-t. Efter jobbet åkte jag och T iväg för att grilla, vi besökte tre platser innan vi gav upp och det sista där det var lä och inte en massa folk, ja, då hade de plockat bort grillen som alltid varit där. *suck* Vi vägrade dock åka vidare utan åt helt enkelt kall korv och njöt av den vackra utsikten.


 När föräldrarna var och hälsade på så var jag riktigt dålig på att ta kort men jag fick iallafall ett kort på E4an och ett på Melle, här sitter de och äter efterrätt *gotrollen*, de hade så roligt tillsammans och M var så ledsen när E4an skulle åka hem att vi mitt i allt bestämde oss för att åka upp till Norrbotten nu till veckan som kommer, den enda som vet om det är min far (har inte hunnit prata med någon annan), men nu vet ni som läser om det (känn er hedrade).


 Sist men inte minst så delar jag med mig av en bild på M när han cyklar på sin nya cykel, han berättade stolt till mig att han ska ta bort sina stödhjul om 14år, han kommer alltså vara en nykläckt student när de försvinner! ;) Många kanske undrar varför en 5åring kör med stödhjul men nu är det så att han inte har cyklat mycket tidigare, han fick en cykel förra året men däcken gick sönder också var han så lite hos oss att det helt enkelt inte blev av att vi lagade den. Nu bestämde vi oss dock för att han skulle få en ny cykel också får han öva när han är hemma hos oss, hos sin mor har han ingen cykel och det förstår jag verkligen inte, hon har honom så pass mycket och hon sitter inte i sjön när det kommer till pengar, vissa prioriterar lite knasigt, men det får stå för dem.

Hans stödhjul kommer nog försvinna snart, men först måste han lära sig att cykla i uppförsbacke, som det är nu så rullar han bakåt i stort sätt direkt när han får lite motstånd uppför vilket resulterar i att han lyckas ramla trots sina stödhjul och när han åker framåt så är det bra med dem ett tag till för han är så reckless.

Nu ska jag ta och sätta mig ner i soffan och smutta på min nya passion - Aloe Vera drycken, idag är det den vanliga men jag är riktigt förtjust i den med mango också, lev väl där ute så hörs vi när vi hörs.

Ps. Imorgon påbörjar jag kur 2 av Pergotime, det blev tyvärr inget resultat av den första men skam den som ger sig. Ds.

2 kommentarer: