onsdag 25 juni 2014

Vit onsdag!


Urk, jag vill att veckan ska springa iväg, jag vill ha gjort bort alla dagar så jag äntligen får helg och lite ledighet med T, jag börjar ångra att jag tog på mig att jobba dygn på Fredag kl 8-8 på Lördag, men eftersom personen vi hade på inskolning helt enkelt inte passade in så fanns det inte direkt någon annan lösning än att jag skulle jobba, detta p.g.a. att de andra går skiftgång och det vore inte direkt rättvist att beordra ut någon för att jobba när de har semester. Nåjå, förhoppningsvis går allt snabbt och smärtfritt.

Förhoppningsvis kommer mitt löshår snart så att jag kan gå till min kollegas dotter (som lägligt nog är frisör) och sätta in håret, vi beställde det i Måndags och passade även på att beställa ett special shampo och balsam till det. Det är skönt att ha en kollega som har kontakter, jag sparar inte bara pengar utan får enkelt en tid när jag behöver så att jag hinner få in löshåret innan vi åker upp den 3:e Juli. Jag är glad att hon hittade detta hår för det vi kollade på innan blev lite väl saftigt, bara håret skulle gå på 7500kr och då var det ändå 250kr rabatt/paket och med tanke på att jag skulle behöva runt 5-6 paket så blev det lite too much om man säger så. Hon hittade ett annat löshår som skulle vara bra och självklart är det äkta hår och det var smidigt för om jag blir less är det enkelt att plocka ut igen och sen kan jag återanvända, denna gången kör vi inte på vax (som jag gjorde förra sommaren) utan det blir med microringar = lätt att sätta dit, sliter inte på håret och det går att flytta upp dem igen, med vax är det no return efter ett tag. Anledningen till att jag vill ordna löshåret så pass tidigt innan bröllopet är helt enkelt att det ska få en chans att "lägga till sig" också kommer jag hinna klippa det nu när det åker in och sen klipper vi till det det sista vi gör innan jag åker upp och gifter mig.

Ja, ni kommer självklart tå se en bild när det är klart! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar