tisdag 24 januari 2012

Ännu mera Stockholm

 Tisdagens middag

När vi hade vaknat till på Tisdagen så bestämde vi oss för att åka iväg till Kista, jag skulle käka lunch med en väninna och T och A skulle shoppa.Vi tog oss till Kistagallerian utan missöden och jag mötte upp min vän och gick iväg till food courten - grekiska och beställde kycklingspett med bulgur och tzatziki, det är så fruktansvärt gott där *mums*. Jag och J satt och pratade en massa och sen raidade vi lite i affärerna, hon tittade efter väskor och jag hittade tre diskreta armband på rean och en fin tröja (randig - är ni chockade?). Jag vet inte vad det är med mig och randigt men jag verkar inte kunna motstå det alls, jag kan inte motstå dragningskraften från dessa randiga plagg.

Vi mötte upp T och A som hade varit och handlat lite klder och fikat och sen gick vi i ytterligare affärer, T ska ha en stor eloge som stod ut med oss och han gnällde inte EN ENDA GÅNG, J undrade var man hittar sådana som honom och om det finns flera :) Efter några timmar i gallerian så åkte vi hem till Storebror och jag lagade middag. Resten av kvällen så blev det en massa prat och mys.


Efter Tisdag kommer Onsdag och då hann vi med lite av varje.Vi åkte iväg och handlade lite inför middagen som jag skulle göra på Torsdagen, vi var även och hittade lite datagrejer till Storebror också fyndade jag ljuslyktor som jag tyckte att han behövde. Hade jag bott i närheten så hade jag handlat till mig själv för de var så mycket billigare än vad de är i denna stad, jag tror jag har betalat 79 eller var det 89kr/styck för mina hemma och här 29kr.. gissa vem som ska dit och handla till sig själv vid tillfälle.


Efter middagen så öppnade vi en flaska asti och satt och mös framför Tv'n. A hittade lite musik som drog upp gamla minnen och kvällen blev helt perfekt. Jag önskar att man hade kunnat frysa tiden och bara fått njuta ännu längre av detta underbara sällskap som A, T och Storebror är <3.

 Lillstrumpa och Systeryster

Var tvungen att ta med kortet på Lillstrumpa och Systeryster. Några barn som bor i närheten av Storebror hade haffat honom innan jul och sagt att de inte hade några pengar till julklappar så de undrade om han ville köpa strumpor som de hade stickat så att de skulle kunna köpa julklappar, det visade sig att de hade stickat dessa! De där barnen får allt komma till mig också och sälja för jag vill också ha dessa sötnosar.

2 kommentarer:

  1. Jag gör ju allt som sagt i photoshop. Så jag gör bara en ny "sida" i den storleken(typ 1000px bred x 400px hög) som bloggen har och lägger in bilderna jag vill ha och fixar till allt sen. Är ju lite knapptryckeri och så men lär man sig snabbt går det undan sen :)

    Men ang storleken här är det lätt att se vilken man använder och sen skapa ny bara man har storlekarna. På blogg.se var det inte samma sak. Där fick Jocke fixa storleken åt mig första gången.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer nog få läsa på, vet hur man drar in en bild i photoshop men inte hur man tar in flera olika till samma.

      Radera