fredag 6 januari 2012

Äntligen helg



Helgen är här och jag sitter som vanligt på jobbet efter att ha jobbat natt, det verkar som att jag alltid jobbar torsdag-fredag. Natten som var så sov jag inte allt för mycket utan vaknade titt som tätt och tillslut bytte jag och gick och la mig inne i sovrummet vid klockan 5. Däremot så hade jag inga problem att vara trött och vilja sova när klockan började ringa 5.50 *suck*


Idag blir det iallafall full fart här hemma, T ska komma förbi med Mini-T under dagen, de ska få hålla mig sällskap när jag ska städa och förbereda middagen till ikväll. Sen mot kvällen kommer T's bror förbi med sin kompis och äter middag också kommer nog J och P titta in också, ska se till att koppla Wii't så att man kan lira New Super Mario Bros.

Helgens meny börjar nästan bli redo också, brukar sällan planera vad som kommer komma till middag så många dagar utan ta det som det kommer (blir lätt så när man käkar 1,5dl/måltid och maten räcker i en evighet) utöver när fosterdottern är hos oss men nu rackarns är det en meny! :P

* Symöteslåda - Pastagratäng med kassler, purjo, dragon och annat smått och gott i - recept kan komma ut vid intresse.

* Hemmagjord Pizza - Köttfärs / Skinka / Salami så det blir tre plåtar denna gång.

* Fläskfilegryta - Soltorkade tomater, syltlök, senap etc - recept på denna kan också komma om ni vill.



På Lördag är planen att ha en riktig spelkväll med Wii och Grand Fantasia, till det blir det nog lite smått och gott kanske. Jag har inhandlat några cider som är på kylning så man kan sitta och smutta på en sådan också under spelkvällen, vi får se om några vänner kikar förbi och spelar iom att man kan spela fyra stycken i bland annat Mario-spelet.

Jag tror att det kommer bli en mysig helg, det ska bli skönt att ha T hemma hos mig så man kan prata med honom live när man känner för det och inte behöva förlita sig på mobilen och smsa så man blir trött i fingrarna. Jag vill inte ens tänka på hur många sms vi har skickat till varandra sen den 1:a Aug, första gången jag rensade var det över 6000sms i hans mapp (både från honom och mig) och det var bra många månader sedan. Innan T har jag aldrig smsat så mycket, visst har det åkt iväg lite då och då men aldrig så många och intensivt under så många månader, tack och lov för 2500 fria sms i månaden och det räcker inte alltid om jag smsar med andra också under denna period.

Iallafall, nu ska jag se om jag får i mig lite frukost, har bara hunnit med en kopp med te och sen ska jag fortsätta och jobba lite, hoppas på att komma härifrån innan 10.00, det beror helt enkelt på om min kollega vill ha mig sittandes här i 2h med henne utan att ha någon insats att göra och allt annat man kan tänkas göra har jag redan hunnit avverka :P Jag hoppas att alla får en underbar helg och JA, jag ska komma ihåg att börja visa lite kort från när vi var på våran semester hemma hos familjen, bilddagboken kommer uppdateras och här kommer jag visa lite av bilderna också.

Ps. Sofie, jag verkar inte kunna kommentera i din blogg något mer, ser inte rutan där man ska trycka när man postar Ds.

3 kommentarer:

  1. Som jag slitit men nu har jag fått rätt på det!
    Det där med design är verkligen inte lätt inte...

    Vilken massa god mat du radade upp där!

    Sv: ska nog ta och kolla lite med husläkaren om man ev kan få ngn hjälp eller iaf stöd... Blev lite idiotförklarad sist jag ringde så får se...

    Hoppas ni haft en fin fin helg!

    SvaraRadera
  2. Tack för att du är med och tävlar. =)

    SvaraRadera