onsdag 25 januari 2012

Barnvakt i Bergeforsen

 K och T

Jag och min vän C har länge pratat om att jag ska vara barnvakt till hennes underbara barn så att hon och karln skulle få lite kvalitetstid, de hade inte hunnit med det på 4år så jag och T tyckte att det var på tiden att de fick komma iväg och rå om varandra. Sagt och gjort, ett datum blev spikat och jag gick och såg fram emot att få spendera tid med dessa underbara och mysig barn.

Den äldre av dem har jag följt i hela hans liv, jag kommer ihåg när jag var på Kos 2001 och ringde hem och pratade med honom och han berättade att han hade fått en son. K har vuxit upp till en riktigt fin pojke med ett hjärta av guld och vi har alltid riktigt roligt tillsammans när vi hittar på saker. Man ser att han har uppfostrats av någon som älskar honom och vill hans bästa.

Den mindre av dem är en liten sötnos som fyller 3år till sommaren, hon är full av energi och ett litet busfrö med en vilja av stål. Det är bra att hon vet vad hon vill ;)

 M ser på barnprogram

Vid klockan 15 anlände vi hos familjen och lite senare åkte de iväg. M var inte alls blyg utan hon drog med mig in på rummet också satt vi där och lekte med alla hennes leksaker, sen såg hon att jag hade en kamera och vi körde en låååång session av fotande: "Fota mera Anna, fota mera." och sen ville hon titta på korten: "Titta där är M." också log hon stort. Hon hade på sig en Tingelingdräkt med vingar och ett trollspö (ni ska få se kort vid ett annat tillfälle) och var söt som socker.

När vi hade lekt var det dags för middag, vi åt tacos och sen tittade vi på tecknat. När kvällen närmade sig blev det mys med godis och lite chips och sen fick M sin välling och lite senare hade hon somnat. K och T spelade lite spel och sen tittade vi på någon Stig Helmer film som gick på tv. Efter ett tag såg K att det var hockey som han tittade på tills det var dags för honom att gå och lägga sig, han försökte med att han minsann skulle få vara uppe länge och se hockeyn som började 22 och slutade 00.30, jag sa att hans mamma hälsade via sms godnatt och då muttrade han lite och gick snällt till sängen.

 Fota och skicka till mamma, sa flickan.


Sen kom Söndagen och vi lekte lite, badade, tittade på tecknat och hade det mysigt. M ville ha ägg, jag försökte med allt annat som fanns men ÄGG skulle hon ha och ägg kokade vi. Runt 13.00 kom föräldrarna hem och de hade haft en bra kväll tillsammans. Det var J's födelsedag så vi blev kvar hos dem och åt en riktigt god smörgåstårta och pratade lite, sen var det dags att packa in sig i bilen och åka tillbaka till Härnösand igen. Med oss hade vi en vacker blomma som de hade köpt till oss som tack. Innan vi gick så sa vi att det bara är att de hör av sig igen om de vill få lite egentid för jag är mer än gärna barnvakt åt dessa barn, de var så snälla och mysiga.

Hemma i Härnösand såg jag och T lite mer på Sons of Anarchy och sen blev det tills att försöka få sova i några timmar. Måndagen kom och då var vi först och fikade hemma hos A som hade bakat semlor och sen var vi iväg och hämtade Mini-T i stan/byn där hans mamma bor och sen när vi kom tillbaka till stan så åkte de hem till sig och jag gick hem och la mig i soffan med en bok och en tekopp.



1 kommentar: