torsdag 26 januari 2012

Fika och action på stan


Nu har jag och I gjort stan och har kommit tillbaka hem till mig så nu tittar vi på Toy Story (ettan). Vi har hunnit vara på det nya fiket i stan och jag åt en god chokladpaj som var riktigt saftig och god och I åt en Fransk chokladtårta och hon var också nöjd med fikat. Efter fikat gick vi iväg på Åhlens och tittade på ett halsband för på Onsdag fyller i 24år så hon skulle få se ut en present.

Men innan vi fikade så var det inte lika lugnt, jag stod ute och pratade med I's mamma och I och mitt i allt kör det upp en bil bredvid oss och sen åker den förbi och när den passerar så kör den över en del av min sko och får med sig min häl under en del av hjulet. Jag fattade ingenting först och I's mamma sa bara: "Men A, körde hon över dig? Blev du skadad?" och jag svarade bara: Jo, men det är nog ok. Jag var lite förvirrad och hälen brände som satan i 30 minuter, nu är den mest öm och jag är lite lätt irriterad. Jag förstår inte hur man som människa och har körkort:

  • Bestämmer sig för att köra där bilar INTE ska köra.
  • När de väl gör det INTE har koll på var han/hon har bilen.
  • När de sen kört på något bara drar iväg.

Man måste vara bra dum i huvudet när man kör förbi folk som står på ett ställe och kör så att bilen slickar människorna med sidan, eller så är det bara jag som INTE fick mitt körkort i ett cornflakespaket. Nåjå, det hade kunnat vara värre, hon hade kunnat mosa hela min fot istället så man får väl vara glad för det lilla.

Dagens minus: Idioter som inte har något vett i trafiken och som inte borde ha körkort.

Dagens Plus: Hjärtat som alltid får mig så varm inombords och Mormor Hilma's Café som hade riktigt gott fika.

2 kommentarer:

  1. Men AJ! Det där lät inget vidare! Vilket pucko!!!

    Fast fikan lät supergod iaf! :)

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt. =) Hur katter har du? =)

    SvaraRadera