onsdag 25 januari 2012

Torsdag och Fredag i Stockholm


Eftersom jag inte har hunnit visa den innan så kommer det en bild på min tårta som mamma hade bakat när vi var uppe i Kalix under Julen!

Men nog om det, nu ska vi tillbaka till Stockholm så att jag kan avsluta den resan och försöka hinna ikapp med resten av tiden som har gått (det finns inget värre än att ligga efter någon vecka och sen försöka sammanfatta allt).

På Torsdagen skulle vi ta det passivt, jag gjorde Grekisk pytt-i-panna (recept finns i bloggen om ni går tillbaka några inlägg) också passade vi på att ha ett Twilight race, hjärtat hade inte sett en enda av filmerna och den sista har jag inte hunnit se på bio så han skulle titta ikapp också skulle vi gå och se på den. A och Storebror planerade en resa till Enköping för att hälsa på lite släktingar till A. Efter middagen åkte de iväg med bilen och jag och T mös lite i soffan och tittade klart på filmerna.

E1:an åt en Drakfrukt när vi var uppe, visst ser den god ut?

Klockan tickade och vi kollade upp när filmen skulle gå på bio men då ringrer Storebror och säger att de är i Västerås och att bilen har gått sönder. Jag trodde först att han skojade med tanke på hur det gick för oss på Tisdagen men han var seriös... Efter många om och men så ringde han och sa att vi fick komma och hämta dem efter att ha frågat om vi skulle gå på bion, men vi hade redan ställt in det iom att ví inte visste hur det gick för dem där borta, om de skulle få en hyrbil o.s.v. Jag och T hoppade in i bilen och slog in adressen i gpsen och började köra, efter ett tag frågar T:" Var säger gpsen att vi ska nu?" och tror ni inte att sattyget bestämmer sig för att få slut på batteri precis då.. 

Men vi hittade A och Storebror som hade mycket att berätta om deras upplevelse i Västerås, det slutade med att jag och A bara stod och gapskrattade tillsammans. Vilken resa och vilken tur att bilen bestämde sig för att gå sönder då för meningen var att vi skulle åka upp till Härnösand med den på Fredagen.

Tre timmar efter att vi satt oss i bilen var vi tillbaka hemma hos Storebror och åt våran chokladpudding som vi skulle ha ätit efter middagen men då var alla så mätta. Vi fnissade lite till, jag passade på att fota Storebror och A men den bilden kan jag inte lägga upp nu för den ligger på datorn hemma så ni får helt enkelt vänta till en annan gång.


 Fredagen kom alldeles för snabbt och vi blev uppskrämda från sängen av T's moster och kusin. När de hade varit på besök så var vi inte kvar så många timmar hos Storebror, vi väntade tills han slutade jobbet så att vi skulle få säga hejdå till honom och sen satte vi oss i bilen för att köra norrut. Storebror skickade med ett tankkort så vi skulle tanka i Uppsala, det tog förbannat länge innan vi lyckades hitta till den macken också passade vi på att äta på Max och sen var det Västernorrland nästa. Jag och A satt och halvsov under turen upp och hjärtat var duktig och körde ;)

Innan vi nådde Härnösand så stannade vi på Willys i Birsta och handlade lite grejer som behövdes hemma och gissa vem vi stötte på där... jo... underbara C som var och handlade inför Lördagen då jag och T skulle vara barnvakt, värden är allt bra liten när man råkas stöta på någon man känner där mitt i allt.

Hemma i H-sand bestämde vi att T skulle sova hemma hos mig och vi spenderade kvällen med Sons of Anarchy som vi nu har hunnit rusa genom en hel säsong av och mer än halva nummer två. Jag somnade till lite då och då (ovanligt) och sen blev det sängen.

Jag vill verkligen smaka en sådan.

1 kommentar: