tisdag 24 januari 2012

Lördagen och utgång.

 Persika Daiquiri

Jag bestämde mig för att möta upp en gammal vän i Stockholm som jag inte har träfat på en halv evighet och tillsammans gjorde vi stan :) Kvällen började vid 19.30 på Vampire Lounge, jag hade längtat dit sen jag var i Stockholm sist för att de hade en riktigt god drink där (Frozen Pear Daiquiri) men tror ni inte att de rackarna hade slutat med den inte långt efter att jag var där sist! :( Jag bestämde mig för att prova en med persika istället och det var ett stort misstag, den smakade som något som kommer från en barnmatsburk... Min vän var smart och tog en med jordgubbar i och den smakade så mycket bättre! Eftersom de hade ändrat drinklistan ganska mycket så var alla drinkarna jag hade sett ut inte kvar (hur otur kan man ha) så vi bestämde oss för att hitta ett lite billigare ställe.


 Frozen Strawberry Daiquiri

Eftersom ingen av oss brukar vara ute i Stockholm speciellt ofta och vi hade inte så stor koll på vad det finns för ställen så hamnade vi på Kellys och folk får säga vad de vill om det stället men jag  trivdes då alldeles utmärkt där, När vi skulle gå in så frågade vakten mig hur gammal jag är, jag undrade om han ville se mitt legg men han sa att han bara ville veta min ålder och när jag sen sa det så var jag välkommen in. Det kändes lite udda, nu vet jag iof inte vad de har för åldersgräns där men jag tvivlar på att den är så låg att han måste kolla upp min ålder.



På Kellys hade de kvällens shot för 24kr och en drink som gick på 74 eller var det 75kr. Jag och min vän delade upp det så jag stod för shotsen och han stod för drinkarna - billigt och bra för mig *flinar* men det var hans förslag. Jag måste säga att kvällen sprang iväg så fruktansvärt fort, meningen var att jag skulle åka hem med spårvagnen (eller vad det nu heter) och den sista skulle gå klockan 1 (eller något liknande) men jag tappade helt tidsuppfattningen när jag var där. När T smsade mig och frågade om de skulle hämta mig så trodde jag seriöst att klockan var runt 22 men det visade sig sen att den redan då var efter 1 och den sista skjutsen hade gått så om de inte hade hämtat mig hade jag fått vänta till morgonturen.

Jämna pengar ;)

Under kvällens gång så skulle vi handla shots och såg att vi inte hade pengar på oss och vi orkade inte plocka ut så då bestämde vi oss för att spela på pokermaskinen, vi vann och jag kan tillägga att vi hade vunnit ännu mer innan men ingen av oss hittade hur man fick ut kvittot (så kan det gå när inte haspen sitter på) och tillslut hade vi precis så att det skulle räcka så efter många om och men fick vi ut kvittot och betalade med jämna pengar.

En kille kom fram och började prata med mig på krogen, hans öppningsreplik var: "Visst har vi träffats innan, du ser sååååå bekant ut", hur dålig är inte den? Jag berättade att vi hade absolut inte träffats innan och att jag itne ens kommer från stan. Han undrade vad jag gjorde där och jag sa att jag var och hälsade på min pojkväns bror och då undrade han var min pojkvän var och jag sa att han kommer nog snart. I samma veva kommer min vän ut från toaletten och han säger: "Aha, är det du som är hennes pojkvän, det gick snabbt" eller något liknande, min vän börjar gapskratta och säger: Nejdå, jag är bara en nära vän. Efter att ha pratat med killen och han tagit lite kort på halva krogen så börjar han prata om att jag kunde adda honom på facebook och när han sen säger vad han heter där så tänkte jag genast: "Han kan inte vara straight, ingen straight kille skulle lägga till puss till sitt namn" och sen insåg jag att han nästan pratade ljusare än vad jag gör men det visade sig att han visst var straight men han måste ha en bra kontakt med sin feminina sida. Nåjå, han var iallafall trevlig och bidrog till en trevlig kväll.

Omgång två så skippade de citronen!

När vi kom ut från krogen så blev det ett litet missförstånd, jag tyckte att storebror sa: "Jag står här och blinkar" och jag såg en bil längre bort som blinkade så jag började röra mig ditåt också ringer han och säger: "Vänd om, här är jag" och jag tittar in i ett skyltfönster (hihi) och sen jag VINKAR. Haha, han stod på andra sidan vägen, det är inte alltid lätt. Under resan hem så kändes det som att T körde rally och jag klagade lite lätt och tyckte att han minsann kunde köra lagligt för att jag mådde lite lätt illa, det visade sig sedan att han hade kört under hastighetsbegränsningarna hela vägen!!

Hemma hos Storebror konstaterade jag att gpsen till mina fötter inte riktigt fungerade, att sovrummet snurrade och att jag önskade att jag hade kunnat kräkas som en normal människa. Jag kan ärligt talat säga att jag inte varit så berusad sen jag var 16år och hela kvällen kände jag mig bara salongsberusad men sen när jag kom mig ut i kylan och rörde mig så BAM. Nåjå, man måste få ha sina "fjortisstunder" ibland.

Summan av kvällen: Det var en riktigt trevlig kväll och jag och min vän hann avveckla all tid som gått sedan vi sågs och vi hade fruktansvärt roligt tillsammans. Jag hoppas och tror att vi kommer göra om det vid tillfälle om båda har tid och ork (ingen av oss brukar vara så mycket för att gå ut på krogen).

1 kommentar: