tisdag 24 januari 2012

Äventyr i Stockholm

Söndagen gick fort och sen blev det Måndag, då pratade vi med goa A och bestämde att hon skulle komma ner till oss på Tisdag morgon. Hennes buss skulle lämna H-sand vid 23.30 och skulle anlända i Stockholm 5:45.

Jag och T pallade oss upp så att vi skulle ha gott om tid att hämta henne, vi slog in adressen i GPS:en och började köra mot Stockholm, mitt i allt så blev det lite strul och vi hamnade fel, gpsen gnällde att vi skulle svänga höger där man INTE fick svänga höger och vi fick åka vidare. Mitt i allt så säger T: Vi har punka!! Jag tänkte genast: Oh noes, punka, hur fan byter man däck och sen tur att T är med för han kan ju sånt!!


 T jobbar hårt på morgonen

Vi hittade ett ställe att parkera på och T tog ur domkraften och reservhjulet och började dona, sen inser vi att ägaren till bilen hade plockat ut VERKTYGEN!! A hade smsat lite innan och sagt att hon var framme och jag sa att vi hade punka men det skulle ordna sig och sen skulle vi komma. Jag fick ändra det till: Vi har inga verktyg och väntar på storebror så att han kan rädda oss..

När jag ringde till Storebror så trodde han vi skämtade, jag började med: Vi har kört vilse.... också har vi punka... och det finns inga verktyg att byta däcket med. Stackarn skulle på något slags möte och fick istället stressa och rädda oss och missa bra länge av mötet. Storebror blev iallafall räddaren i nöden och efter 1h+ så var vi på väg för att hämta upp A och vi kom oss dit utan några fler missöden.

Det tar sig sa mordbrännaren

Väl hemma hos Storebror så tände T en brasa och det tog inte lång tid innan vi hamnade i sängen för att försöka sova ut lite. Jag har noterat till mig själv att jag kanske borde lära mig att byta däck, hur svårt kan det vara? Det ser ju lätt ut när T gör det......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar