tisdag 24 januari 2012

¿Home Sweet Home?

Nu är jag hemma igen och har hunnit landa, jag har så mycket att skriva att jag inte riktigt vet hur jag ska börja, jag antar att det blir till att dela upp det i flera olika inlägg så att det inte blir en lååång vägg av text för er stackare som faktiskt orkar läsa min blogg :)

 Jag och T om ni glömt bort hur vi ser ut ;)

Som ni vet så åkte jag och T iväg till Stockholm den  12:e Jan för att hälsa på Storebror. Vi packade bilen efter att jag hade slutat jobbet och började åka söderut efter att ha varit in på Ica och handlat mat inför den kommande veckan. Storebror visste inte att vi skulle komma den dagen utan vi bestämde oss för att göra som honom och inte ringa förrän vi var där! :)


Storebrors hus


Förstå hur skönt det var att sen äntligen komma fram till Storebror och bara känna sig som hemma, jag känner mig verkligen hemma när jag är hos honom. Vanligtvis brukar jag bli rastlös när jag är i större städer men hemma hos honom så är jag bara lugn och harmonisk.

Iallafall, hemma hos honom var ytterligare en bror på besök och skulle sova över där så när vi landat blev T bjuden på en whiskey och jag smakade bacardi raz, de hade tänt en brasa så det var så mysigt där hemma. Kvällen blev dock inte allt för lång för alla kände sig trötta och jag hade gått och längtat lääänge efter att få krypa in i hjärtats famn och bara känna mig som hemma.

 Blåbärsmuffins

På Fredagen tog vi det lugnt, vi var och handlade lite för vi kom på att vi skulle baka och jag fyndade en ritkigt behaglig kjol (kort kanske kommer i framtiden),tjockare strumpbyxor, en halsduk och hjärtat fick sig två mössor. Storebror kom och mötte oss på affären så vi handlade tillsammans och sen bar det av hemmåt där det blev en massa bakande och matlagning. Som ni ser på bilderna så blev det muffins också gjorde jag en tårta som kommer komma i ett separt inlägg med receptet eftersom många på facebook ville ha det. Till middag blev det ugnspannkaka, enkelt och gott och lite av en nostalgitripp eftersom jag aldrig brukar göra det hemma utan jag föredrar att steka plättar.


Kladdkakemuffins med hackad choklad i.

Fredagen gick i ett rasande tempo, stämningen var bra och det var riktigt mysigt att baka i köket som storebror har och nu hittar jag bättre i hans kök än mitt här hemma ;) Jag ska absolut ha så att jag kan elda i mitt framtida hem, det finns inget mysigare än att dra igång en brasa och sen bara ligga i soffan och njuta av värmen som kommer från den. Storebror och T gillar det inte lika mycket som mig för de tycker att det blir för varmt men jag känner mig lätt ljummen och det är en skön känsla om man är van att alltid vara frusen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar