lördag 28 januari 2012

Lördag!


Idag bjuder jag på en bild på E4:an som jag saknar riktigt mycket, jag kan höra hennes: "Ebba sjuuuk moster, Ebba sjuuuuk" i mitt huvud när jag ser bilderna på henne och jag hoppas att det snart blir en resa hem till Norrbotten igen.


Om det inte blir i Feb så blir det absolut i Mars för då fyller en herrans massa människor år där uppe, E2:an, E4:an, Pappan till alla E:en också Mini-T. Hela släkten kommer rulla fram innan detta är över.


Igår var jag och hjärtat till Ikea igen, denna gången hittade jag lite andra saker minsann, jag tvingade på honom en lurvig matta som han kan ha i vardagsrummet (=skönt för mina fossingar när jag hälsar på), sen hittade jag några kuddar för man kan ALDRIG ha för många kuddar i sovrummet också ett överkast som fanns i lite olika färger (lila,blått,brunt,vitt). Gissa vilken färg det blev?! Jag stod och pratade om hur mycket jag gillar lila och lite senare: Såå, vilken färg vill du ha? Jag trodde ärligt talat han skulle säga blått iom att det är hans färg men han frågade vilken färg jag tyckte. Jag bad honom snällt välja själv för jag visste vilken färg jag gillade men det var han som skulle ha det... också säger karln: Lila blir väl bra. Jag förstör stackarn ;)
Efter Ikea hämtade vi upp Storebror och åkte iväg till A för lite Fredagsmys! Hon bjöd på lite Grekisk pytt-i-panna också fick vi kladdkaka, kakor, godis också hade jag handlat med mig kanelsnäckor eller vad de nu kallades. Hemma hos henne satt vi och pratade  och mös (det är så mysigt att hälsa på hos henne, jag trivs i hennes sällskap och i hennes lägenhet). Sen var det dags att röra sig hemåt för att vila upp kroppen lite.


Idag ska vi till Ikea IGEN - tredje gången för mig och T denna vecka. Efter Ikea blir det Drakborgen .
Det ska bli riktgit roligt att åka dit och leka av sig lite med vänner och familj, när vi sedan är tillbaka i Härnösand så ska vi baka pizza för det har A's son önskat sig till middag (om han inte ändrar sig idag).

Dags för frukost och sen ska jag se om jag hittar lite kläder, trevlig Lördag på er.
 

1 kommentar: